Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Explosieve stijging Beter Leven-keurmerk doet bio verbleken

Foodmagazine organiseerde met EFMI Business School voor de vierde keer het Nationale Verscongres. De kern van dit congres was hoe fabrikanten en retailers waarde creƫren en de bestaande versafdelingen optimaliseren door samenwerking en innovatie in nieuwe versperspectieven. Daarnaast werden er visies, ervaringen, ontwikkelingen en veranderingen in de verswereld gedeeld met de ruim 100 deelnemers.

Onder de 9 gastsprekers was ook Patrick van der Zee van IRI. Hij vertelde dat de het segment duurzaam vers explosief is gestegen, namelijk met 29 procent tot 1,6 miljard euro. De retaildirector doelde hier op versproducten die onder een duurzaamheidskeurmerk worden verkocht: Beter Leven, Fair Trade en EKO. Deze productgroep groeit het hardst binnen het verssegment.

Het Beter Leven-keurmerk is niet te stuiten. Deze categorie steeg namelijk 56 procent tot een omzet van iets meer dan 600 miljoen euro. De omzet van versproducten onder het EKO-keurmerk groeiden 5 procent tot 390 miljoen euro. Wel is er sprake van een zekere overlap tussen beide keurmerken. Biologisch vlees en/of zuivel krijgen namelijk automatisch drie Beter Leven-sterren toegekend. 

Voor meer informatie: www.vers-congres.nl



Publicatiedatum: