Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Evenement gaat morgen van start

Meer dan 400 exposanten op Nordic Organic Food Fair

Een recordaantal bedrijven is vertegenwoordigd op de Nordic Organic Food Fair & Natural Products Scandinavia op 15/16 november in het Zweedse Malmö, de grootste handelsbeurzen voor biologische en natuurlijke voedings- en verzorgingsmiddelen in Scandinavië. Tijdens deze editie geven meer dan 400 exposanten acte de présence.

"Het evenement versterkt jaarlijks haar positie als marktplaats voor bio-producten in de Scandinavische regio. Deze ecologische 'hotspot', met Zweden en Denemarken voorop, fungeert steeds meer als toegangspoort voor bedrijven binnen en buiten de regio die hun afzet willen uitbreiden", zegt Cecilia Ryegård van Ekoweb.

Het tweedaagse evenement trekt naar verwachting ruim 5.000 bezoekers, waaronder ook inkopers en vertegenwoordigers van veel van de grootste supermarktketens, gezondheidswinkels, groothandels - en keukens en distributeurs in Scandinavië.

"Ik geloof dat de Nordic Organic Food Fair al jaren op rij de belangrijkste voedingsbeurs in Scandinavië is. Ik kijk er altijd naar uit om mensen te ontmoeten met dezelfde interesses, die ook een bijdrage leveren aan het debat over duurzame voedselproductie. Het voelt nuttig om hier te zijn, kennis te delen en inspiratie op te doen", aldus Christoffer Carlsmose, duurzaamheidsmanager bij Menigo Foodservice AB.

"Er zijn regio's die leiden en regio's die volgen. Het laat geen twijfel tot welk rijtje de Scandinavische regio behoort. Ik ben benieuwd om te zien met welke innovaties deze bio-pioniers nu weer op de proppen komen", vult Povilas Sugintas, beauty- en modeanalist bij Euromonitor international. 

"Er zijn zat innovatieve producten die niet alleen biologisch gefabriceerd zijn, maar in zijn geheel de nadruk leggen op productontwikkeling en duurzaamheid", zegt Ricky Overeem, hoofd voeding bij Magasin du Nord. 

"Natural Products Scandinavia is de enige B2B-handelsbeurs waar je hier je leveranciers kunt ontmoeten, een must voor alle bedrijven. Maak gebruik van deze prachtige mogelijkheid en jezelf de profileren en de industrie een duw in de goede richting te geven", besluit Kaare Axelsen, eigenaar van WA Solutions, Denmark.

Drie theaters

Even bijkomen van het rondlopen op de beurs? Neem dan een kijkje bij een van de drie 'theaters'. In de Organic Theatre, Natural Theatre en Natural Beauty Theatre zullen experts uit de industrie het woord voeren en daar hun onderzoeksresultaten en bevindingen over een uiteenlopend aantal thema's bespreken. Hieronder een overzicht van de sprekers per congreszaal:

The Natural Theatre

  • Peter Asberg, Midsona – De toekomst van de Zweedse zelfzorg industrie;
  • David Hedin, Euromonitor International – De Scandinavische gezondheids- en welzijnsmarkt; 
  • Jim Manson, Natural Products Global – Wereldwijde trends in de natuurlijke en biologische sector.

The Organic Theatre

  • Johannes Cullberg, Paradiset – David vs. Goliath in de Zweedse levensmiddelenmarkt;
  • Cecilia Ryegård, Ekoweb – Het opmerkeleijke verhaal van de bio-sector in Zweden; 
  • Paul Holmbeck, Organic Denmark – Groei in bio door offensieve marketingstrategieën en innovatief bio-beleid: het Danish model in kaart gebracht.

The Natural Beauty Theatre

  • Henrik Olténg & Emma Bergqvist, NOC Sweden – Natuurlijke en biologische cosmetica: een groeimarkt;
  • Dr Mark Smith, Natrue – De geschiedenis en toekomst van natuurlijke en biologische cosmetica; 
  • Iveta Kovacova, Ecovia Intelligence – Natuurlijke en ethische labels voor cosmetica.

Voor meer informatie over de seminars en de exposanten, bekijk hier de online gids.
Publicatiedatum: