Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"NVWA: "Ging ons alleen om omschrijving op de website"

De Vegetarische Slager mag productnamen toch blijven voeren

De Vegetarische Slager hoeven de etiketten van haar vleesvervangers uiteindelijk toch niet aanpassen, heeft de NVWA in een statement bekend gemaakt. 

"De klacht ging niet over de producten van De Vegetarische Slager die in de schappen van de supermarkten liggen, maar over de aanduidingen op de website van dit bedrijf. Bij inspectie bleek dat er op de website producten zoals boterhamworst, filet americain, kipspiesjes, beefreepjes, en kip-shoarma werden aangeboden zonder dat hierbij vermeld wordt dat het gaat om vegetarische producten terwijl ze wel erg leken op de echte vleesproducten", is op te maken uit het document.

"Consumenten die niet bekend zijn met het concept van dit bedrijf (bijvoorbeeld omdat ze via een zoekmachine bij de website van het bedrijf terecht komen) kunnen daarom ten onrechte het idee krijgen dat dit bedrijf ook niet-vegetarische producten verkoopt en op die manier worden misleid. De NVWA heeft het bedrijf daarom een schriftelijke waarschuwing gegeven. Inmiddels heeft het bedrijf de omschrijvingen op de website aangepast."

En tot slot: "De NVWA betreurt het dat er in de berichtgeving in deze zaak de indruk is gewekt dat de schriftelijke waarschuwing gegeven is voor de etikettering van producten van het bedrijf en niet om de presentatie op de website."

Bron: NVWA
Publicatiedatum: