Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BIOFACH '18 blikt vooruit met thema 'Next Generation'

Het thema van de eerstvolgende editie van de BIOFACH, de grootste biologische handelsbeurs ter wereld, is 'next generation'. Tussen 14 en 17 februari 2017 wordt er uitgebreid stilgestaan bij de vraag hoe de bio-markt toekomstbestendig gehouden kan worden.
 

Biologisch 3.0

Biologische boeren, verwerkingsfaciliteiten en distributeurs hebben één ding gemeen: allen gaan de strijd aan tegen mondiale problemen als honger, armoede, bodem- en watervervuiling, klimaatverandering en de afbraak van biodiversiteit. Het 'Organic 3.0 concept', dat voor het eerst werd gepresenteerd tijdens het 25-jarig jubileum van BIOFACH, positioneert het biologische systeem als een modern, innovatief systeem om deze mondiale uitdagingen het hoofd te bieden, in overeenstemming met de internationale milieudoelstellingen (Sustainable Development Goals).

Markus Arbenz, directeur van IFOAM Organics: "Vandaag de dag wordt er in 170 landen biologisch geboerd. De jaarlijkse omzet overstijgt inmiddels de 80 miljard US dollar. De sector kan sinds haar begindagen aan de start van de 20e eeuw (Organic 1.0) tot aan de de dag van vandaag (Organic 2.0) terugkijken op indrukwekkende resultaten. De opgedane kennis is zeer waardevol voor de volgende generatie."

Toekomstbestendigheid

Dr. Felix Prinz zu Löwenstein, voorzitter van het Duitse BÖLW, vervolgt: "Wereldwijd zijn bioboeren gemiddeld genomen jonger dan hun conventionele collega's. Het aandeel starters is ook hoger: start-ups schieten als paddenstoelen uit de grond. Juist voor deze starters is het van belang dat zij lering kunnen trekken uit de ervaringen van hun 'voorgangers'. Trainingsmogelijkheden, specifiek afgestemd op de behoeften van de sector, zijn onontbeerlijk. Daarin moet nog veel gebeuren!"

Dat betekent niet dat de nieuwe ondernemers fotokopieën moeten worden. Nieuwe inzichten en een frisse blik op de toekomst bepalen mede de benodigde strategieën en methodes om deze doelen te verwezenlijken. Daarom krijgt de jongere generatie op de BIOFACH tijdens seminars uitgebreid de kans om daarover te discussiëren.

BIOFACH

De laatste editie van de BIOFACH (in februari 2017) kon rekenen op 2.793 exposanten en 51.453 bezoekers.

Voor meer informatie: www.biofach.de
Publicatiedatum: