Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Joeri Willemse (Odin) over Open Zondag #2 bij De Groene Passage:

"Ook meteen bijkletsen met collega-ondernemers"

Tholen - De Groene Passage viert het 20-jarig bestaan dit jaar met vier Open Zondagen. Gisteren (18 juni) werd de tweede festivalmarkt gehouden. Joeri Willemse stond namens Estafette Odin op de markt. In deze goedgevulde kraam konden de bezoekers terecht voor meer informatie over Odin biologische voedselcoöperatie en de abonnementen. "Wat het heel leuk maakt is dat ik ook vrij veel van de andere standhouders kende. Dat zorgt voor een heel bijzondere sfeer, je kunt in de loop van de dag ook meteen bijkletsen met collega-ondernemers", aldus Joeri.


De kraam van Estafette Odin.

Hij vertelt dat het een erg leuke dag was. "Het was vrij rustig, met vlagen was het wel druk. Dit kwam waarschijnlijk door het zomerse weer en het feit dat het gisteren Vaderdag was. Ik heb bijvoorbeeld haast geen gezinnen gezien. De combinatie met muziek en allerlei proeverijen maakten het wel tot een mooi geheel." Voor Joeri was het al heel wat jaren geleden dat hij op de markt van De Groene Passage aanwezig was. "Zo'n 15 tot 20 jaar geleden heb ik een keer met de Dipam-kaarsen op de markt gestaan. Ik denk dat dit één van de eerste markten was, toen stonden er maar een paar kraampjes. Sindsdien is de markt dus flink gegroeid."

Er zijn in de loop van de dag allerlei vragen gesteld, meent Joeri. "Aardig wat mensen vonden het verrassend dat wij veel groenten en fruit leveren aan Gimsel en restaurant Spirit. We hebben ook veel verteld over de abonnementen. En we hadden olijfolie, avocodo's en tomaten bij. Vooral de olijfolie deed het heel goed. We hebben de bezoekers laten proeven van onze zelfgemaakte guacamole."

Het rechtstreekse contact met de consumenten is voor Joeri overigens niet nieuw. Hij komt regelmatig in de winkels. "Vanuit onze coöperatie heb ik veel aan ledenwerving gedaan. En ik was nauw betrokken bij de organisatie van filmavonden en ledenavonden. Zodoende heb ik aardig wat keren in de winkel gestaan. In die zin heb ik veel contact met onze achterban."

Dinsdag 20 juni volgt in Biojournaal een algemeen verslag met foto's van de festivalmarkt.


Voor meer informatie: communicatie@odin.nl