Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Willem&Drees en Beebox gaan verder als Willem&Drees

Duurzaam versbedrijf Willem&Drees fuseerde in 2016 met Beebox, leverancier van biologische maaltijdboxen. Vanaf donderdag 13 april gaan de bedrijven onder één naam verder: Willem&Drees. Gelijktijdig lanceert het bedrijf een versterkt consumentenconcept. Naast de samengestelde Beebox kan nu biologisch vers van telers worden bijbesteld in de online winkel. Deze veranderingen passen bij de missie van Willem&Drees om de groeiende groep bewuste consumenten een breder vers aanbod en nog meer gemak te bieden. Met als basis een gezonde voedselketen.
 



Eten van een gezonde keten

Met deze nieuwe belofte en de keuze voor de naam Willem&Drees zet de organisatie in op haar grootste onderscheidende kracht. Directeur Drees Peter van de Bosch legt uit: "Willem&Drees is een coöperatie van boeren, burgers en bedrijven. We kennen elkaar, luisteren naar elkaar en werken met elkaar. Samen creëren we onze eigen gezonde voedselketen, waar iedereen beter van wordt. Geheel zelfstandig en onafhankelijk van machtige inkooppartijen of multinationals. We willen het voorbeeld zijn van een keten die is gebaseerd op kracht in plaats van macht."
 

Biologische maaltijden en verse producten thuis

Beebox is sinds 2012 actief als biologische maaltijdbox-aanbieder. Onder aanvoering van de lokale Beebox ondernemers is het bedrijf sinds de oprichting snel gegroeid. Willem&Drees was in 2009 de eerste partij die producten direct van de teler via de retail leverde en later zijn eigen webwinkel lanceerde. Drees legt verder uit: "Onze proposities zijn nu dus samengevoegd, hiermee bieden we onze klanten een uniek product. De klant ontvangt wekelijks een samengestelde Beebox. Deze kan men aanvullen met biologische versproducten zoals kaas, brood of eieren uit onze online winkel.

Daarnaast hebben we onze Beeboxen sterk verbeterd. De recepten zijn gevarieerder en sneller te bereiden, gemak staat daarbij voorop. Ook zijn er Beeboxen voor specifieke klantgroepen toegevoegd zoals de Gezins Beebox."

Kansen out-of-home markt

De belofte 'eten van een gezonde keten' sluit ook goed aan bij de ontwikkeling binnen de out-of-home markt. Cateraars en horecabedrijven realiseren zich steeds meer dat ze hierin een voortrekkersrol hebben. Willem&Drees ziet hen als schakel van de gezonde keten. Voor hen zetten we de krachtige coöperatie en onze kennis uit de consumentenmarkt in om een breed bio divers aanbod op maat te leveren. "Ik roep daarom alle koplopers in duurzaamheid op om samen te werken. Zodat we de komende jaren grote stappen zetten richting een gezonde keten", aldus Drees.

Voor meer informatie: willemendrees.nl
Publicatiedatum: