Dat dit gebeurt ziet Eric terug in de bestellingen. "De gemiddelde besteding ligt nu al hoger dan verwacht. De TringTring-klanten bestellen veel exclusieve producten uit ons assortiment, vaak gaat het om gemaksproducten. Deze producten kennen ze uit de winkel. Deze klanten gaan duidelijk voor gemak en letten minder op de prijs. In de TringTring-app werken we niet met dagprijzen voor de AGF-producten. De prijs die in de winkel voor het AGF-schap staat, is leidend. Deze kan dus lager of hoger uitvallen. Dit wordt duidelijk vermeld in de app. We bieden via TringTring zo'n 650 producten aan, waaronder de lekkerste dingen uit onze winkel, veel verse producten en een zoveel mogelijk onderscheidend assortiment."
Eenvoudig concept
Het concept zit heel eenvoudig in elkaar, zo geeft Eric aan. "Het is heel simpel om te bestellen en voor 5 euro brengen de 'Tringers' het bij je. TringTring geeft de bestelling aan ons door en dan zoeken de medewerkers van Organic de artikelen bij elkaar. We voegen recepten toe en een persoonlijke kaart als bedankje. Dat waarderen de klanten. De fietser staat vervolgens binnen een half uur op de stoep. Mocht een bepaald product niet beschikbaar zijn, dan communiceren ze met de klant. Is er bijvoorbeeld geen entrecote, dan vraagt de Tringer of ribeye ook goed is."TringTring werkt met zo'n 100 tot 120 fietsers. De bestellingen worden geleverd door mensen uit alle lagen van Amsterdam, meent de ondernemer. "Dit varieert van architecten tot gemeentewerkers. Alle lagen van Amsterdam fietsen voor TringTring. Zij willen voor de afwisseling naast hun baan af en toe eens een uurtje fietsen en staan achter dit duurzame concept. TringTring verzorgt daarnaast de distributie voor diverse leveranciers van ons. Binnen de stad vervoeren zij dan ook veel artikelen die aan ons aangeleverd worden. Zo combineren ze heel veel."
Nieuwe klanten bedienen
Eric erkent dat Organic met deze dienst een bepaalde marge inlevert, maar geeft aan dat ze met een eigen bezorgdienst altijd duurder uit waren geweest. "We hebben lang in dubio gezeten over wel of niet zelf bezorgen, maar zijn heel blij met deze samenwerking." Hij geeft aan dat andere ondernemers soms sceptisch reageren. "Ze vallen over het feit dat je een bepaald percentage van het bonbedrag moet inleveren en dat de marge onderuit gaat. Ik zeg dan: deze klant had je anders misschien niet gehad en nu bedien je hem toch. Tot de klanten behoren ook verschillende kantoren, zij proberen dit nieuwe platform uit en hier krijgen we goede feedback van."Voor meer informatie:
Eric Verduin
Organic food for you
Cornelis Schuytstraat 26-28
1071 JJ Amsterdam
020 3795195
06 51119107
info@organicfoodforyou.nl
www.organicfoodforyou.nl