Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
In de categorie Grote Winkel

Natuurwinkel Amersfoort wint verkiezing Beste biologische winkel

Natuurwinkel Amersfoort is verkozen tot Beste Biologische Winkel 2017. Tijdens de prijsuitreiking op de Bio-beurs in Zwolle namen Joren en Theo Jacobs van Natuurwinkel Amersfoort de prijs in ontvangst. De vakjury roemde de vestiging vanwege de winkelbeleving. Zo kunnen consumenten terecht bij een wijnafdeling en wijnproefhoek, een delicatessenafdeling en kookboekenhoek.



Beste biologische winkel 2017

De verkiezing Beste biologische winkel 2017 is een initiatief van de Biowinkelvereniging en Bionext. Een vakjury selecteert twaalf biologische winkels die binnen hun eigen categorie kans maakten op deze prijs. Vervolgens mocht het publiek stemmen op de genomineerden. De winnaar is woensdagavond bekendgemaakt tijdens de Bio-beurs. Vader Theo en zoon Joren Jacobs: "Dit is een fantastische beloning voor wat we de afgelopen jaren hebben neergezet. Als sinds de start van onze winkel is transparantie over de productieketen voor ons de belangrijkste kernwaarde. Het is ook een aanmoedigingsprijs voor Joren om hier samen met zijn vrouw mee door te gaan en de komende jaren te blijven verrassen. Want we zijn nog lang niet klaar". Natuurwinkel Amersfoort is de winnaar in de categorie 'Grote winkel'.

"De prijs is een enorme opsteker om nog meer te werken aan transparantie, samen met familie, medewerkers, klanten, leveranciers en lokale bedrijven. Kwaliteit is meer dan het product dat je verkoopt, het gaat om ondernemen met maatschappelijke betrokkenheid en met het oog op belangrijke waarden als duurzaamheid in productie en relaties, integriteit en betrouwbaarheid, eerlijk delen en plezier in het werk", aldus Theo Jacobs.
 

Transparantie

De verkiezing is de enige verkiezing in Nederland waar biologische speciaalzaken zich met elkaar kunnen meten. Winkels die minimaal 90% biologisch aanbod in voeding hebben kunnen meedoen. Dit jaar stond het thema transparantie centraal. Op welke manier laat een winkel zien waar de producten die in de winkel liggen vandaan komen? Bavo van den Idsert, directeur Bionext: "Biologische speciaalzaken hebben vaak korte lijnen met hun leveranciers. Zij zijn bij uitstek in staat om te laten zien waar en op welke wijze het verkochte voedsel geproduceerd wordt. En dan gaat het om alle producten, niet alleen om die van de biologische boer uit de regio. Met deze verkiezing kunnen winkels laten zien waar ze zo sterk in zijn staan ten opzichte van de grote supermarkten."
 
Voor meer informatie: www.natuurwinkel.nl
Publicatiedatum: