Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Samenwerking met Ekoplaza

Ekomenu: nieuwe maaltijdbox met 100% biologische ingrediënten

Ekomenu is de nieuwe maaltijdbox bestaande uit 100% biologische ingrediƫnten. Ekomenu is een initiatief van Jack Stroeken (eerder directeur bij Beebox & GroentenFruit Bureau en voorzitter van Slow Food NL) en Marjolein de Vlaam (auteur Wereldeters) in samenwerking met Ekoplaza, de biologische
supermarkt.

Ekomenu richt zich op personen en gezinnen die op zoek zijn naar een gezonder eetpatroon. Iets dat volgens de initiatiefnemers niet kan zonder 100% biologische producten. Ekomenu levert gezonde menu's in de vorm van maaltijdboxen en individuele maaltijdpakketten.

Het Variatiemenu sluit aan op de laatste voedingsrichtlijnen en de nieuwe Schijf van 5 (meer groenten, peulvruchten en noten, volkoren producten, matig met vlees). Er is een Familiemenu samengesteld met Wereldeters. Alle gerechten zijn moeiteloos te bereiden in gemiddeld 30 minuten.



Ekomenu levert haar maaltijdboxen vanaf augustus via de ruim 400 biologische winkels en afhaalpunten van Ekoplaza/groothandel Udea en via bezorging aan huis. De consument heeft hierbij de keuze uit meerdere dagen in de week.

De ondernemers achter Ekomenu verwachten met dit nieuwe initiatief een belangrijke stimulans te geven aan de biologische consumptie en een gezondere eetcultuur in Nederland. Zij willen daarbij optimaal inspelen op kansen die het online foodkanaal biedt, gekoppeld aan de lokale verkoop- en afhaalpunten van Ekoplaza en groothandel Udea.

  • Ondernemer Jack Stroeken: "Consumenten moeten er blindelings vanuit kunnen gaan dat wat ze eten niet alleen lekker is maar ook gezond. Uit onderzoek blijkt dat 16% van de consumenten interesse heeft in biologische maaltijdboxen (Motivaction mei 2016) met als belangrijke motivatie het 'automatisch gezond eten'."
  • Ekoplaza-directeur Erik Does: "Met biologisch product werk je niet alleen aan een gezondere leefstijl maar ook aan een gezondere wereld om je heen. Ekomenu past helemaal in de trend naar meer gemak en meer lekker biologisch eten."
  • Marjolein de Vlaam, bekend van kookboek van het jaar Wereldeters en de Wereldeters Kindermenu's (Van der Valk): "Het is belangrijk dat ook kinderen al op jonge leeftijd kennis maken met een diversiteit aan smaken. Er is zoveel lekkers te ontdekken!"

De laatste ontwikkelingen zijn te volgen via Facebook.
Publicatiedatum: