Mededelingen
Vacaturesmeer »
Laatste reactiesmeer »
- "Gangbare landbouw kan de wereld niet voeden" (1)
- Zuiver Zuivel breidt EKO-assortiment uit met twee nieuwe producten (1)
- Syngenta krijgt octrooi op klassiek veredelde rode peper (2)
- Lieke is Vrij - Eerste voedingsmerk dat glutenvrij én biologisch is (2)
- Bio Republic: Nieuw test- en aanbevelingsplatform voor bio-producten (1)
- OERsterk: Het gezondheidsboek dat iedere hype doorstaat (1)
- Bionext is bezorgd over herziening Europese zaadwetgeving (2)
- Verregaande regulering Europese zaadmarkt lijkt aanstaande (3)
- Demonstranten gooien ruiten van Denn's Biomarkt in (2)
- Harde onderhandelingen over EU Eco-label voor textiel (1)
Top-5 gisteren
- Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.
Top-5 afgelopen week
Top-5 afgelopen maand
Overig nieuwsmeer »
- Haagse raadsleden bezoeken Schilderswijk: 'geen sharia' - Parool.nl
- Van Rey voorlopig van kieslijst af - Telegraaf.nl
- Ayaan Hirsi Ali is nu Amerikaanse - NOS
- Steeds minder betaaldvoetbalclubs gesteund door gemeenten - NRC Handelsblad
- 'Zieke heeft geen boodschap aan conflicten' - Volkskrant
- Begeleider Roparun in Duitsland verongelukt - RTV Rijnmond
- Pupil neemt het zekere voor het onzekere en verkleint bij foto van de zon - Scientias.nl
- SP wil parlementaire enquête naar zorgfraude - RTL Nieuws
- "Natuurbeheer door boeren flop" - NOS
- Verbazing over 'vleeshufters' in havo-examen - Omroepgelderland
Bron: Google Nieuws
Koerslijstmeer »
Wisselkoersen t.o.v. Euro
Bron: ECB
Euribor
Bron: homefinance.nl
Aantal vleesverminderaars neemt toe
Hoewel we gemiddeld niet minder vlees eten neemt het aantal 'vleesverminderaars' toe. Van de Nederlanders zegt 77,1 procent ten minste 1 dag in de week geen vlees bij de warme maaltijd te eten. In 2009 was dat nog 69,5 procent.
Dat blijkt uit onderzoek van instituut LEI van de universiteit in Wageningen onder ruim 1250 Nederlanders. De uitkomsten werden vrijdagavond bekendgemaakt in het tv-programma Nieuwsuur.
Opvallend is dat ondanks de toename van het aantal vleesverminderaars de hoeveelheid vlees die gegeten wordt al 15 jaar constant is: gemiddeld ongeveer 43 kilo per persoon per jaar. Mogelijk is de verdeling over de consumenten veranderd, aldus de onderzoekers.
Redenen die worden genoemd om minder vlees te eten zijn gezondheid, dierenwelzijn en duurzaamheid. Maar ook praktische of financiële redenen kunnen een rol spelen. Een meerderheid van 63 procent vindt nog altijd dat vlees de maaltijd compleet maakt. Minderen met vlees staat ook niet als 'hip' te boek.
Verder is het imago van vleesvervangers niet goed. Veel mensen geven aan liever het vlees door niets te vervangen. Het representatieve onderzoek werd in oktober vorig jaar verricht.
Bron: AD.nl
Hoewel we gemiddeld niet minder vlees eten neemt het aantal 'vleesverminderaars' toe. Van de Nederlanders zegt 77,1 procent ten minste 1 dag in de week geen vlees bij de warme maaltijd te eten. In 2009 was dat nog 69,5 procent.Dat blijkt uit onderzoek van instituut LEI van de universiteit in Wageningen onder ruim 1250 Nederlanders. De uitkomsten werden vrijdagavond bekendgemaakt in het tv-programma Nieuwsuur.
Opvallend is dat ondanks de toename van het aantal vleesverminderaars de hoeveelheid vlees die gegeten wordt al 15 jaar constant is: gemiddeld ongeveer 43 kilo per persoon per jaar. Mogelijk is de verdeling over de consumenten veranderd, aldus de onderzoekers.
Redenen die worden genoemd om minder vlees te eten zijn gezondheid, dierenwelzijn en duurzaamheid. Maar ook praktische of financiële redenen kunnen een rol spelen. Een meerderheid van 63 procent vindt nog altijd dat vlees de maaltijd compleet maakt. Minderen met vlees staat ook niet als 'hip' te boek.
Verder is het imago van vleesvervangers niet goed. Veel mensen geven aan liever het vlees door niets te vervangen. Het representatieve onderzoek werd in oktober vorig jaar verricht.
Bron: AD.nl
Publicatiedatum: 10-4-2012
Ander nieuws uit deze sector:
Plaats een reactie:

reageer op dit artikel
mail dit artikel
print
