Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuw bij Albert Heijn:

Biologisch en Fairtrade koffiemerk JOIN THE CUP

Het nieuwe biologische koffiemerk JOIN THE CUP, dat vanaf nu exclusief verkrijgbaar is bij Albert Heijn, zet zich samen met Fairtrade in voor de toekomst van koffieboeren in Peru. En dat is hard nodig. “Want als we niets doen, sterft de door ons zo geliefde kwaliteitskoffie op termijn uit”, zo vertelt Charlotte de Smeth, Product Manager bij Ahold Delhaize Coffee Company. 

Vergrijzing en klimaatverandering: het zijn de twee grote bedreigingen die het de koffieboer anno nu ontzettend moeilijk maken. Zo is de gemiddelde leeftijd inmiddels 57 jaar omdat de volgende generatie koffieboeren geen brood meer ziet in het vak. Koffieoogsten mislukken steeds vaker door de gevolgen van klimaatverandering, waardoor de garantie op een stabiel inkomen in gevaar komt. “De jonge generatie koffieboeren kun je alleen blijven interesseren voor de koffieteelt als zij voor hun koffiebonen een prijs krijgen die op zijn minst de kosten van duurzame productie dekt. JOIN THE CUP draagt bij aan de toekomst van de jonge generatie”, zegt Peter d’Angremond, directeur van Stichting Max Havelaar.

Per 500 gram koffie gaat er 0,17 eurocent* Fairtrade premie rechtstreeks naar de koffiecoöperatie CenfroCafe; een samenwerkingsverband van zo’n 3.200 kleinschalige koffieboeren in de hooggelegen Cajamarca regio in het noorden van Peru. CenfroCafe houdt zich bezig met diverse klimaatprojecten en richt zich specifiek op het enthousiasmeren van jonge koffie boeren.     

De bonen worden op een duurzame, biologische manier in de schaduw geteeld en de rijpe koffiebessen worden met de hand geplukt. “Zo zorgen de boeren voor de allerbeste kwaliteit. Vervolgens wordt de koffie door onze eigen vakkundige koffiebranders op verschillende wijzen gebrand tot een range van lekkere koffies, elk met een eigen smaakprofiel.” De koffie is er in de smaken caramel & chocola, citrus & caramel en cacao & noot.

Voor meer informatie:
jointhecup@adcoffeecompany.nl  
www.jointhecup.nl 

Publicatiedatum: