Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BrightFarms ziet 'lokaal' als het nieuwe 'biologisch'

Abby Prior van BrightFarms (VS) laat weten dat BrightFarms z'n lokale kasmodel in het hele land lanceert met de bouw van 15 hydrocultuur kassen die de komende 3 tot 5 jaar gebouwd gaan worden omdat de vraag naar lokale producten groter is dan naar biologische producten.

Volgens een rapport van Power and Produce zijn klanten voor 60% meer bereid lokale producten te kopen (als ze hetzelfde kosten) dan conventionele of biologische producten. Prior: "Klanten kopen om vele redenen lokaal. Een ervan is versheid en uiterlijk."

Prior vertelt dat het sterke verkoopargument van BrightFarms de versheid is. Hun producten zien er goed uit omdat ze niet via een lange weg verladen hoeven worden. "Dit is gemakkelijk wanneer je je producten binnen 24 uur in de schappen hebt. Moeten je producten 5 tot 7 dagen in een container over zee of land vervoerd worden, dan is het wat anders."

Potentie van lokaal

Volgens Prior hebben retailers moeilijk toegang tot lokale producten. "Lokaal is voor retailers vaak moeilijk omdat de logistiek er niet naar is en vanwege voedingsveiligheid. Wij leveren op commerciƫle lokale schaal. We leveren frequent en consistent onze producten aan hun distributiecentra."

Van het begin af aan richtte BrightFarms zich op partnerschappen met conventionele retailers. "Op deze manier krijgen we beter en sneller lokale producten bij meer mensen."

Lokale vs biologische teelt

Om biologisch te telen, moet aan veel eisen voldaan worden. Lokaal telen is geen officiƫle term, maar consumenten staan al snel achter dit concept. "De vraag naar lokale producten is nu al groter dan naar biologische producten. Wij denken dat lokaal over 15 jaar is waar biologisch nu staat."

"Wij denken dat de sector rijp is voor een volgende revolutie. De laatste was biologische clamshells (plastic verpakking). Lokaal groeit nu al enorm."

Bron: foodnavigator-usa.com 

Publicatiedatum: