Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Evolutie naar biologische beauty tijdens de New York Fashion Week

De wereld kijkt mee terwijl duizenden merken op de catwalk strijden voor vergankelijke erkenning en dat alleen maar om in de schaduw te verdwijnen zodra de volgende sensatie opduikt. Zo staat het ervoor met trend-setting mondiaal succes. Toch duiken er achter de schermen steeds meer duurzame onderstromen op die een langere houdbaarheid blijken te hebben. Een krachtig voorbeeld hiervan is de verschuiving naar biologische beauty.

Dit jaar was het onder designers op de NYFW de nieuwe gouden norm om hoogwaardige biologische beauty looks te tonen. Leider hierin was het Australische merk INIKA Organic, dat achter de schermen de make-up voor zowel Tadashi Shoji en the House on Nonine verzorgde. De enige samenhang tussen alle shows leek de unanieme steun voor ethisch bewuste beauty te zijn.

De verschuiving in de modewereld naar ethische beauty lijkt niet alleen millennials te triggeren, maar ook de wens naar esthetische fabricage, luxe cosmetica, schappelijke prijzen en culturele missies. Het was dan ook niet zo gek om te zien dat de modewereld rond INIKA Organic zoemde om de meest uitgesproken beautytrend van het seizoen tijdens de NYFW te laten zien.

INIKA biedt een breed scala aan beauty producten die een luxe uitstraling geven en die gemaakt zijn volgens 's werelds hoogst gecertificeerde biologische formules. INIKA werd door een groep mode influencers zowel achter de schermen als in de straten tijdens de Fashion week getoond wat leidde tot posts van Hofit Golan, Thania Peck en Natalie Off Duty. 

Met een geweldige afzet in 2017/18 en na de aandacht van de modewereld tijdens de NYFW, lijken INIKA Organic en andere natuurlijke schoonheidsmerken op weg te zijn een nieuw beauty ideaal voor onze cultuur te vestigen. Eentje die wel eens een blijvertje zou kunnen zijn.

Bron: fashionweekdaily.com 

Publicatiedatum: