- Miljoenen consumenten zijn voorgelicht over biologische via de campagnes Lekker naar de Boer, Proef de Aandacht, Kip- en Appeladoptie, Smaakmakend, het Pieperpad en talloze persberichten en interviews in de media;
- Ruim tweeënhalf miljoen euro ten behoeve van biologisch onderzoek in 2012 is veilig gesteld via het vraaggestuurde kennisnetwerk Bioconnect;
- De calamiteiten rond EHEC en de Italiaanse fraude zijn vakkundig begeleid met minimale communicatieve schade voor de biologische sector in Nederland;
- Er is vorm gegeven aan de echte ketensamenwerking tussen de biologische boeren, handel en winkels in Bionext.
- In het eerste half jaar van haar bestaan heeft de organisatie meteen veel inzet en daadkracht getoond. Dit heeft zich financieel vertaald naar een – bescheiden – positief resultaat aan het eind van het boekjaar.
Klik hier voor het Bionext Jaarverslag 2011. Hierin leest u alles over het werk dat met de ketenpartners verzet is om de positie van biologisch sterker te maken in Nederland en daarbuiten.
Bron: Bionext