Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Noud van Elk, horecamanager tankstation De Lucht:
"Biologische producten trend bij tankstations"

Biologische en streekgebonden producten wordt de trend bij tankstations volgens Noud van Elk, horecamanager van tankstation De Lucht in Helvoirt. "We hebben nog niet eens veel reclame voor onze streekproducten gemaakt, maar de mensen weten het nu al te waarderen." Uit onderzoek van Food Service Instituut Nederland (FSIN) naar de foodtrends in tankstations blijkt ook dat er veel voordeel kan worden gehaald door juist traditionele streekproducten aan te bieden.

Noud van Elk (38) is er inmiddels heilig van overtuigd dat streekproducten een grote toegevoegde waarde hebben voor het tankstation. Nog geen maand geleden begon hij met de uitrol van een nieuw shopconcept dat deels op streekproducten is gebaseerd en het sloeg meteen aan. "We willen bij De Lucht steeds vooraan staan als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. In streekproducten zie wij kansen om onze klanten te verrassen met verse biologische producten die rechtstreeks van het land komen of door de plaatselijke biologisch slager worden geleverd."

Steenworp

Zo haalt Van Elk zijn vleeswaren bij slager Timmermans in Helvoirt, op een steenworp afstand van het tankstation. Voor groente, fruit en eieren is hij een samenwerking aangegaan met plaatselijk boeren, verenigd in een coöperatie. "Dat werkt geweldig. Wij kunnen steeds de seizoensproducten aanbieden. Nu zijn dat de asperges maar over een tijdje weer aardbeien en fruit. En als we te weinig hebben is één telefoontje voldoende en de asperges zijn weer aangevuld."

Gunnen

Een prettige bijkomstigheid van de samenwerking tussen tankstations en plaatselijke ondernemers is ook de gun-factor. Zo tankt Tineke van Rijsewijk, die de streekproducten aanlevert, tegenwoordig bij het Esso tankstation in Helvoirt. "Ja , door deze samenwerking zijn wij hier vaste klant geworden. Je moet het elkaar ook gunnen natuurlijk." Voor Van Elk zijn de streekproducten die hij nu in de shop heeft nog maar het begin. "We gaan natuurlijk goed meten welke producten het het best doen. Maar we zullen zeker nog verder deze weg inslaan. Misschien kom je over een tijdje hier wel een haringkar tegen. Wie weet."

Bron: Tankpro

Publicatiedatum: 13-4-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-7-2015 Inventaris PUUR Diemen naar nieuwe natuurvoedingswinkel
21-7-2015 39% voormalige C1000-filialen draait minder onder Jumbovlag
21-7-2015 "Everyone should be able to afford organic"
21-7-2015 "Dementie vaak te voorkomen met gezonde leefstijl"
20-7-2015 Deense discounter Netto: 9% van omzet biologisch
20-7-2015 "Hema en AH investeren in bio omdat ze er geld mee kunnen verdienen"
20-7-2015 Chinese bio-voedselimport geraamd op ongeveer $20 miljoen
20-7-2015 Veel fouten op de kassabon
20-7-2015 Veel Amerikaanse bio-merken in handen multinationals
17-7-2015 Bio-producten nu makkelijker te vinden bij Jumbo
17-7-2015 Grote uitslaande brand bij Marcus Logische Voeding
17-7-2015 "Misvatting dat alle producten bij Whole Foods bio-gecertificeerd zijn"
17-7-2015 PUUR Diemen gaat sluiten
16-7-2015 Wat te doen in een dorp zonder natuurvoedingswinkel?
16-7-2015 Discussie Marqt-oprichter en Volkskrant-journalist duurt voort
16-7-2015 Wetenschap past productcriteria het Vinkje aan
16-7-2015 Hoe gaat Ekoplaza om met producten uit China?
15-7-2015 Prijsverschil tussen A-merk en huismerk gemiddeld 31%
14-7-2015 Vier de zomer, vier de variatie met Estafette
14-7-2015 "Wessanen gaat allereerst bestaande merken versterken"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *