Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Noud van Elk, horecamanager tankstation De Lucht:
"Biologische producten trend bij tankstations"

Biologische en streekgebonden producten wordt de trend bij tankstations volgens Noud van Elk, horecamanager van tankstation De Lucht in Helvoirt. "We hebben nog niet eens veel reclame voor onze streekproducten gemaakt, maar de mensen weten het nu al te waarderen." Uit onderzoek van Food Service Instituut Nederland (FSIN) naar de foodtrends in tankstations blijkt ook dat er veel voordeel kan worden gehaald door juist traditionele streekproducten aan te bieden.

Noud van Elk (38) is er inmiddels heilig van overtuigd dat streekproducten een grote toegevoegde waarde hebben voor het tankstation. Nog geen maand geleden begon hij met de uitrol van een nieuw shopconcept dat deels op streekproducten is gebaseerd en het sloeg meteen aan. "We willen bij De Lucht steeds vooraan staan als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. In streekproducten zie wij kansen om onze klanten te verrassen met verse biologische producten die rechtstreeks van het land komen of door de plaatselijke biologisch slager worden geleverd."

Steenworp

Zo haalt Van Elk zijn vleeswaren bij slager Timmermans in Helvoirt, op een steenworp afstand van het tankstation. Voor groente, fruit en eieren is hij een samenwerking aangegaan met plaatselijk boeren, verenigd in een coöperatie. "Dat werkt geweldig. Wij kunnen steeds de seizoensproducten aanbieden. Nu zijn dat de asperges maar over een tijdje weer aardbeien en fruit. En als we te weinig hebben is één telefoontje voldoende en de asperges zijn weer aangevuld."

Gunnen

Een prettige bijkomstigheid van de samenwerking tussen tankstations en plaatselijke ondernemers is ook de gun-factor. Zo tankt Tineke van Rijsewijk, die de streekproducten aanlevert, tegenwoordig bij het Esso tankstation in Helvoirt. "Ja , door deze samenwerking zijn wij hier vaste klant geworden. Je moet het elkaar ook gunnen natuurlijk." Voor Van Elk zijn de streekproducten die hij nu in de shop heeft nog maar het begin. "We gaan natuurlijk goed meten welke producten het het best doen. Maar we zullen zeker nog verder deze weg inslaan. Misschien kom je over een tijdje hier wel een haringkar tegen. Wie weet."

Bron: Tankpro

Publicatiedatum: 13-4-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

19-1-2018 Bananenbrood van Ekoplaza 'Favoriet Bioproduct 2018'
17-1-2018 Biologisch afslankmenu aan huis bezorgd
15-1-2018 Lidl haalt levensmiddelen uit de webshop
15-1-2018 Ekoplaza Assen wil net als Jumbo blauwe zone rond winkel
12-1-2018 Een elastische oplossing voor voedselverspilling
12-1-2018 Hoe natuurrubber klimaatverandering tegengaat
8-1-2018 Groeneboekenshop.nl: 1200 groene boeken goed in het zicht
8-1-2018 Omzetgroei van 3,2% voor supermarkten in 2017
3-1-2018 Omzet Bio-Planet kwart gestegen naar 122 miljoen euro
2-1-2018 Zout- en verzadigd vetgehalte in levensmiddelen daalt langzaam
22-12-2017 Polen: 5,8% meer omzet voor Bio Planet
21-12-2017 Kerstmutsen en winkelwagentjesrace
20-12-2017 Coop Denemarken start fonds voor bio-landbouw
19-12-2017 "Als de klant erom vraagt, heeft bio kans van slagen"
18-12-2017 DeOnlineDrogist.nl zet in op biologisch assortiment
18-12-2017 Test-Aankoop: Bio-Planet favoriet onder Belgen
13-12-2017 Bio-Planet voortrekker in omzetstijging Colruyt Group
11-12-2017 Lidl Denemarken wil 50% meer bio-omzet in 2018
7-12-2017 Ekoplaza Nijkerk gaat sluiten
7-12-2017 Nieuw biologisch supermarktconcept 'Bio Family' in Polen

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *