Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Noud van Elk, horecamanager tankstation De Lucht:
"Biologische producten trend bij tankstations"

Biologische en streekgebonden producten wordt de trend bij tankstations volgens Noud van Elk, horecamanager van tankstation De Lucht in Helvoirt. "We hebben nog niet eens veel reclame voor onze streekproducten gemaakt, maar de mensen weten het nu al te waarderen." Uit onderzoek van Food Service Instituut Nederland (FSIN) naar de foodtrends in tankstations blijkt ook dat er veel voordeel kan worden gehaald door juist traditionele streekproducten aan te bieden.

Noud van Elk (38) is er inmiddels heilig van overtuigd dat streekproducten een grote toegevoegde waarde hebben voor het tankstation. Nog geen maand geleden begon hij met de uitrol van een nieuw shopconcept dat deels op streekproducten is gebaseerd en het sloeg meteen aan. "We willen bij De Lucht steeds vooraan staan als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. In streekproducten zie wij kansen om onze klanten te verrassen met verse biologische producten die rechtstreeks van het land komen of door de plaatselijke biologisch slager worden geleverd."

Steenworp

Zo haalt Van Elk zijn vleeswaren bij slager Timmermans in Helvoirt, op een steenworp afstand van het tankstation. Voor groente, fruit en eieren is hij een samenwerking aangegaan met plaatselijk boeren, verenigd in een coŲperatie. "Dat werkt geweldig. Wij kunnen steeds de seizoensproducten aanbieden. Nu zijn dat de asperges maar over een tijdje weer aardbeien en fruit. En als we te weinig hebben is ťťn telefoontje voldoende en de asperges zijn weer aangevuld."

Gunnen

Een prettige bijkomstigheid van de samenwerking tussen tankstations en plaatselijke ondernemers is ook de gun-factor. Zo tankt Tineke van Rijsewijk, die de streekproducten aanlevert, tegenwoordig bij het Esso tankstation in Helvoirt. "Ja , door deze samenwerking zijn wij hier vaste klant geworden. Je moet het elkaar ook gunnen natuurlijk." Voor Van Elk zijn de streekproducten die hij nu in de shop heeft nog maar het begin. "We gaan natuurlijk goed meten welke producten het het best doen. Maar we zullen zeker nog verder deze weg inslaan. Misschien kom je over een tijdje hier wel een haringkar tegen. Wie weet."

Bron: Tankpro

Publicatiedatum: 13-4-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

26-2-2015 Marktaandeel Albert Heijn gestegen naar 34,1%
26-2-2015 Italiaanse biologische sector is 2,6 miljard euro waard
25-2-2015 Favoriete biowinkel Ellen Natuurlijk zet klant in het zonnetje
25-2-2015 Ook Gent krijgt 'verpakkingsarme winkel': OHNE
25-2-2015 Britse bio-bedrijven verwachten dubbele groeicijfers voor 2015
25-2-2015 De Tuinen op zoek naar 100 nieuwe locaties
24-2-2015 Bio-verkoop Verenigd Koninkrijk: +4%
24-2-2015 Speciaal schap voor biologische AGF-producten in AH XL Eindhoven
19-2-2015 Duitse bio-markt groeit met bijna 5 procent
18-2-2015 Biologische katoenen zakjes voor boodschappen
17-2-2015 Ecoretail: winkelpersoneel trainen in duurzaamheid
16-2-2015 "Geen loze kreten in conceptstore van EkoPlaza"
11-2-2015 Bio-supermarktketen Basic mikt op vijf nieuwe winkels in 2015
11-2-2015 Natuurwinkel Heythuysen valt dubbel in de prijzen
10-2-2015 Pur Natur jam nu ook bij Albert Heijn
5-2-2015 Door weer en wind naar de biologische supermarkt...
5-2-2015 Lidl gaat afstappen van merknaam 'Biotrend'
5-2-2015 An-Dijvie Natuurvoeding uitgeroepen tot gezelligste winkel van Rotterdam
5-2-2015 Komt tweede SuperFair in Heemskerk?
4-2-2015 EKO-keurmerk voor SuperFair

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *