Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Noud van Elk, horecamanager tankstation De Lucht:
"Biologische producten trend bij tankstations"

Biologische en streekgebonden producten wordt de trend bij tankstations volgens Noud van Elk, horecamanager van tankstation De Lucht in Helvoirt. "We hebben nog niet eens veel reclame voor onze streekproducten gemaakt, maar de mensen weten het nu al te waarderen." Uit onderzoek van Food Service Instituut Nederland (FSIN) naar de foodtrends in tankstations blijkt ook dat er veel voordeel kan worden gehaald door juist traditionele streekproducten aan te bieden.

Noud van Elk (38) is er inmiddels heilig van overtuigd dat streekproducten een grote toegevoegde waarde hebben voor het tankstation. Nog geen maand geleden begon hij met de uitrol van een nieuw shopconcept dat deels op streekproducten is gebaseerd en het sloeg meteen aan. "We willen bij De Lucht steeds vooraan staan als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. In streekproducten zie wij kansen om onze klanten te verrassen met verse biologische producten die rechtstreeks van het land komen of door de plaatselijke biologisch slager worden geleverd."

Steenworp

Zo haalt Van Elk zijn vleeswaren bij slager Timmermans in Helvoirt, op een steenworp afstand van het tankstation. Voor groente, fruit en eieren is hij een samenwerking aangegaan met plaatselijk boeren, verenigd in een coöperatie. "Dat werkt geweldig. Wij kunnen steeds de seizoensproducten aanbieden. Nu zijn dat de asperges maar over een tijdje weer aardbeien en fruit. En als we te weinig hebben is één telefoontje voldoende en de asperges zijn weer aangevuld."

Gunnen

Een prettige bijkomstigheid van de samenwerking tussen tankstations en plaatselijke ondernemers is ook de gun-factor. Zo tankt Tineke van Rijsewijk, die de streekproducten aanlevert, tegenwoordig bij het Esso tankstation in Helvoirt. "Ja , door deze samenwerking zijn wij hier vaste klant geworden. Je moet het elkaar ook gunnen natuurlijk." Voor Van Elk zijn de streekproducten die hij nu in de shop heeft nog maar het begin. "We gaan natuurlijk goed meten welke producten het het best doen. Maar we zullen zeker nog verder deze weg inslaan. Misschien kom je over een tijdje hier wel een haringkar tegen. Wie weet."

Bron: Tankpro

Publicatiedatum: 13-4-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

1-9-2014 Verpakkingsvrije winkel geopend in Antwerpen
28-8-2014 'Als biologisch voedsel goedkoper zou zijn, zou ik het vaker kopen'
27-8-2014 Nieuwe vestiging EkoPlaza Hengelo geopend
27-8-2014 Lidl grote winnaar in strijd om 'primaire klanten'
26-8-2014 Arsenaal Doesburg: Nieuwe bio-winkel slechts 'tipje van de sluier'
25-8-2014 45% van de Amerikanen eet bio-producten, 15% vermijdt het
25-8-2014 Geslaagde Groene Smoothie Cocktail Party van Ecoshop Helder
22-8-2014 Zeeuwen weten Het Gouden Ei goed te vinden
22-8-2014 Marijke Helwegen eet uitsluitend biologisch
21-8-2014 Deense retailer verwacht dat bio-omzetgroei doorzet
18-8-2014 Het Ekohuis geopend in Eelde-Paterswolde
15-8-2014 Glutenvrije en natuurlijke assortimentsuitbreidingen bij Albert Heijn
14-8-2014 Bridget Maasland bezuinigt niet op biologisch voedsel
14-8-2014 De Ahorn gaat verhuizen en wordt 'Spruit'
13-8-2014 Motieven om 'duurzamer' voedsel te kopen lopen sterk uiteen
12-8-2014 EkoPlaza Eindhoven gaat verhuizen
25-7-2014 Ahold USA koopt lokale bio-super
25-7-2014 Ierland: Markt voor biologische voeding groeit weer
25-7-2014 Omzet Wessanen in eerste helft van 2014 met 2% gestegen
24-7-2014 "Tunnelvisie is ook in de retail schadelijk"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Hoeveel is 2 + 3? *