Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Noud van Elk, horecamanager tankstation De Lucht:
"Biologische producten trend bij tankstations"

Biologische en streekgebonden producten wordt de trend bij tankstations volgens Noud van Elk, horecamanager van tankstation De Lucht in Helvoirt. "We hebben nog niet eens veel reclame voor onze streekproducten gemaakt, maar de mensen weten het nu al te waarderen." Uit onderzoek van Food Service Instituut Nederland (FSIN) naar de foodtrends in tankstations blijkt ook dat er veel voordeel kan worden gehaald door juist traditionele streekproducten aan te bieden.

Noud van Elk (38) is er inmiddels heilig van overtuigd dat streekproducten een grote toegevoegde waarde hebben voor het tankstation. Nog geen maand geleden begon hij met de uitrol van een nieuw shopconcept dat deels op streekproducten is gebaseerd en het sloeg meteen aan. "We willen bij De Lucht steeds vooraan staan als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. In streekproducten zie wij kansen om onze klanten te verrassen met verse biologische producten die rechtstreeks van het land komen of door de plaatselijke biologisch slager worden geleverd."

Steenworp

Zo haalt Van Elk zijn vleeswaren bij slager Timmermans in Helvoirt, op een steenworp afstand van het tankstation. Voor groente, fruit en eieren is hij een samenwerking aangegaan met plaatselijk boeren, verenigd in een coöperatie. "Dat werkt geweldig. Wij kunnen steeds de seizoensproducten aanbieden. Nu zijn dat de asperges maar over een tijdje weer aardbeien en fruit. En als we te weinig hebben is één telefoontje voldoende en de asperges zijn weer aangevuld."

Gunnen

Een prettige bijkomstigheid van de samenwerking tussen tankstations en plaatselijke ondernemers is ook de gun-factor. Zo tankt Tineke van Rijsewijk, die de streekproducten aanlevert, tegenwoordig bij het Esso tankstation in Helvoirt. "Ja , door deze samenwerking zijn wij hier vaste klant geworden. Je moet het elkaar ook gunnen natuurlijk." Voor Van Elk zijn de streekproducten die hij nu in de shop heeft nog maar het begin. "We gaan natuurlijk goed meten welke producten het het best doen. Maar we zullen zeker nog verder deze weg inslaan. Misschien kom je over een tijdje hier wel een haringkar tegen. Wie weet."

Bron: Tankpro

Publicatiedatum: 13-4-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

4-2-2016 Nederlanders kopen steeds bewuster, 77% is flexitariër
4-2-2016 Nieuwbouwplannen voor Antwerpse natuurvoedingswinkel Terrasana
4-2-2016 Ben jij ook 'klimatariër'?
2-2-2016 SuperFair viert eerste verjaardag met gratis appeltaarten
1-2-2016 Blog: Over het keurmerkenwoud en dolende consumenten
28-1-2016 SuperFair start samenwerking met Raad van Kinderen
27-1-2016 Supermarktomzet Fair Trade Original groeit met 28%
22-1-2016 Gimsel, Kleinlangevelsloo, Ecoshop Helder winnaars Favoriete Biowinkel
22-1-2016 Metamorfose voor actie- en promotieprogramma van Udea
20-1-2016 Bio-sector India groeit snel
20-1-2016 Indiase bio-e-store breidt uit met crowdfunding
19-1-2016 Prijsuitreiking Verkiezing Beste Biologische Winkel 2016
19-1-2016 VS: In supers verkrijgbare bio-producten funest voor speciaalzaken
15-1-2016 True Cost of Food in beeld bij BioCompany
14-1-2016 Duitsland: "Groeiende vraag biologische en lokale producten"
14-1-2016 Bio bij Jansen geopend in Leeuwarden
13-1-2016 An-Dijvie wederom 'Gezelligste winkel van Rotterdam'
12-1-2016 Walen eten vaker biologisch dan Vlamingen
12-1-2016 Directeur Bionext verwacht segmentatie in bio-kwaliteit
11-1-2016 Receptenacties met TerraSana en Amber Albarda in 2016

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *