Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Noud van Elk, horecamanager tankstation De Lucht:
"Biologische producten trend bij tankstations"

Biologische en streekgebonden producten wordt de trend bij tankstations volgens Noud van Elk, horecamanager van tankstation De Lucht in Helvoirt. "We hebben nog niet eens veel reclame voor onze streekproducten gemaakt, maar de mensen weten het nu al te waarderen." Uit onderzoek van Food Service Instituut Nederland (FSIN) naar de foodtrends in tankstations blijkt ook dat er veel voordeel kan worden gehaald door juist traditionele streekproducten aan te bieden.

Noud van Elk (38) is er inmiddels heilig van overtuigd dat streekproducten een grote toegevoegde waarde hebben voor het tankstation. Nog geen maand geleden begon hij met de uitrol van een nieuw shopconcept dat deels op streekproducten is gebaseerd en het sloeg meteen aan. "We willen bij De Lucht steeds vooraan staan als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. In streekproducten zie wij kansen om onze klanten te verrassen met verse biologische producten die rechtstreeks van het land komen of door de plaatselijke biologisch slager worden geleverd."

Steenworp

Zo haalt Van Elk zijn vleeswaren bij slager Timmermans in Helvoirt, op een steenworp afstand van het tankstation. Voor groente, fruit en eieren is hij een samenwerking aangegaan met plaatselijk boeren, verenigd in een coöperatie. "Dat werkt geweldig. Wij kunnen steeds de seizoensproducten aanbieden. Nu zijn dat de asperges maar over een tijdje weer aardbeien en fruit. En als we te weinig hebben is één telefoontje voldoende en de asperges zijn weer aangevuld."

Gunnen

Een prettige bijkomstigheid van de samenwerking tussen tankstations en plaatselijke ondernemers is ook de gun-factor. Zo tankt Tineke van Rijsewijk, die de streekproducten aanlevert, tegenwoordig bij het Esso tankstation in Helvoirt. "Ja , door deze samenwerking zijn wij hier vaste klant geworden. Je moet het elkaar ook gunnen natuurlijk." Voor Van Elk zijn de streekproducten die hij nu in de shop heeft nog maar het begin. "We gaan natuurlijk goed meten welke producten het het best doen. Maar we zullen zeker nog verder deze weg inslaan. Misschien kom je over een tijdje hier wel een haringkar tegen. Wie weet."

Bron: Tankpro

Publicatiedatum: 13-4-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

28-4-2017 "Supermarkten vergeten social media te benutten"
25-4-2017 Grote retailers present op eerste Indiase bio-beurs
24-4-2017 Biologisch ontbijt als brandstof voor koningsspelen
20-4-2017 Bio-Planet krijgt kapitaalinjectie van 30 miljoen euro
20-4-2017 Gangbare consumenten: Beschikbaarheid en prijs bepaalt keuze voor bio-producten
13-4-2017 Paaseitjes zoeken bij Gimsel
12-4-2017 Reese Witherspoon 'ambassadrice' voor de bio-sector
11-4-2017 'Lekker met minder suiker'-campagne bij Koffietijd
11-4-2017 Zweedse trend: uien- en knoflookzaden door de yoghurt
11-4-2017 "Grote bedrijven zetten sociale aspect bio-handel onder druk"
10-4-2017 "Bio-supermarkten kampioen verspilling"
10-4-2017 Yakso TukTuk ook aandachtstrekker op winkelvloer
10-4-2017 Succesvolle eerste workshop Klantgerichte Verkooptraining bij Natudis
5-4-2017 Ook dit jaar weer: winactie Ekoland paascampagne
4-4-2017 Ook Ede nu Odin coöperatiewinkel
4-4-2017 Actieweken stimuleren suikerbewustzijn bio-supermarktklant
28-3-2017 Stoot Costco Whole Foods van de troon?
27-3-2017 Geslaagd Lentefeest bij Natuurwinkel
27-3-2017 Whole Foods droom wordt nachtmerrie
23-3-2017 Natuurwinkel viert de lente

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *