Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Noud van Elk, horecamanager tankstation De Lucht:
"Biologische producten trend bij tankstations"

Biologische en streekgebonden producten wordt de trend bij tankstations volgens Noud van Elk, horecamanager van tankstation De Lucht in Helvoirt. "We hebben nog niet eens veel reclame voor onze streekproducten gemaakt, maar de mensen weten het nu al te waarderen." Uit onderzoek van Food Service Instituut Nederland (FSIN) naar de foodtrends in tankstations blijkt ook dat er veel voordeel kan worden gehaald door juist traditionele streekproducten aan te bieden.

Noud van Elk (38) is er inmiddels heilig van overtuigd dat streekproducten een grote toegevoegde waarde hebben voor het tankstation. Nog geen maand geleden begon hij met de uitrol van een nieuw shopconcept dat deels op streekproducten is gebaseerd en het sloeg meteen aan. "We willen bij De Lucht steeds vooraan staan als het gaat om nieuwe ontwikkelingen. In streekproducten zie wij kansen om onze klanten te verrassen met verse biologische producten die rechtstreeks van het land komen of door de plaatselijke biologisch slager worden geleverd."

Steenworp

Zo haalt Van Elk zijn vleeswaren bij slager Timmermans in Helvoirt, op een steenworp afstand van het tankstation. Voor groente, fruit en eieren is hij een samenwerking aangegaan met plaatselijk boeren, verenigd in een coöperatie. "Dat werkt geweldig. Wij kunnen steeds de seizoensproducten aanbieden. Nu zijn dat de asperges maar over een tijdje weer aardbeien en fruit. En als we te weinig hebben is één telefoontje voldoende en de asperges zijn weer aangevuld."

Gunnen

Een prettige bijkomstigheid van de samenwerking tussen tankstations en plaatselijke ondernemers is ook de gun-factor. Zo tankt Tineke van Rijsewijk, die de streekproducten aanlevert, tegenwoordig bij het Esso tankstation in Helvoirt. "Ja , door deze samenwerking zijn wij hier vaste klant geworden. Je moet het elkaar ook gunnen natuurlijk." Voor Van Elk zijn de streekproducten die hij nu in de shop heeft nog maar het begin. "We gaan natuurlijk goed meten welke producten het het best doen. Maar we zullen zeker nog verder deze weg inslaan. Misschien kom je over een tijdje hier wel een haringkar tegen. Wie weet."

Bron: Tankpro

Publicatiedatum: 13-4-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-3-2017 Natuurwinkel viert de lente
22-3-2017 "Bij efficiënt transport vormt afstand niet echt een probleem"
21-3-2017 AH overweegt laseren van bio-AGF
16-3-2017 "Toenemende inkoopmacht supermarkten treft leveranciers en telers"
15-3-2017 Lazuur Food community gaat verder onder Coöperatie Odin
14-3-2017 Omzet Franse bio-supermarkt NaturéO stijgt 42%
13-3-2017 Alnatura breidt directie uit
9-3-2017 Britse retailer Tesco ziet bio-afzet met 15% stijgen in 2016
2-3-2017 Het Ekohuis in Eelde ziet kansen
1-3-2017 Biovlees bij Hoogvliet gaat undercover
1-3-2017 Herbruikbare promotionele displays reduceren kartongebruik met 85%
27-2-2017 "Lage prijs discounters gaat ten koste van de boer"
27-2-2017 Verkoopverlies van 30% na schrappen Bio+ door Jumbo
23-2-2017 Nieuwe investeerder voor Yoghurt Barn-keten
21-2-2017 Divine Shampoo revitaliseert droog en beschadigd haar
20-2-2017 Britse consument vindt kwaliteit belangrijker dan prijs
15-2-2017 Lidl begint fel bio-offensief
15-2-2017 Terschellingse biosuper opent haar deuren
15-2-2017 Annewiek Duyvendak: "Vertroetel kleine natuurvoedingswinkels"
10-2-2017 Hoe retailers de Duitse biologische markt omploegen

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *