Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Toelichting in video
Soil Association brengt 'Organic market report 2012' uit

Naar aanleiding van hun jaarlijkse conferentie in Londen heeft de Soil Association onlangs het 'Organic market report 2012' uitgebracht.

In 2011 daalde de totale bio-omzet in het Verenigd Koninkrijk met 3,7 procent. De verkoopdaling in het Verenigd Koninkrijk wordt vooral veroorzaakt door een daling van 5 procent in de totale retailverkopen, die goed zijn voor 71,4 procent van de biologische voedingsverkopen.



Er zijn wel een aantal bio-succesverhalen. De verkoop van babyvoeding steeg met 6,6 procent, lam met 16 procent, gevogelte 5,8 procent en cosmetica met 8,7 procent. De leveringen aan huis en via de online verkoop steeg met 7,2 procent.

Klik hier voor het volledige rapport.

Bekijk hieronder een video waarin Finn Cottle en James Twine meer informatie geven over de inhoud van het rapport


Publicatiedatum: 12-4-2012

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-7-2015 Inventaris PUUR Diemen naar nieuwe natuurvoedingswinkel
21-7-2015 39% voormalige C1000-filialen draait minder onder Jumbovlag
21-7-2015 "Everyone should be able to afford organic"
21-7-2015 "Dementie vaak te voorkomen met gezonde leefstijl"
20-7-2015 Deense discounter Netto: 9% van omzet biologisch
20-7-2015 "Hema en AH investeren in bio omdat ze er geld mee kunnen verdienen"
20-7-2015 Chinese bio-voedselimport geraamd op ongeveer $20 miljoen
20-7-2015 Veel fouten op de kassabon
20-7-2015 Veel Amerikaanse bio-merken in handen multinationals
17-7-2015 Bio-producten nu makkelijker te vinden bij Jumbo
17-7-2015 Grote uitslaande brand bij Marcus Logische Voeding
17-7-2015 "Misvatting dat alle producten bij Whole Foods bio-gecertificeerd zijn"
17-7-2015 PUUR Diemen gaat sluiten
16-7-2015 Wat te doen in een dorp zonder natuurvoedingswinkel?
16-7-2015 Discussie Marqt-oprichter en Volkskrant-journalist duurt voort
16-7-2015 Wetenschap past productcriteria het Vinkje aan
16-7-2015 Hoe gaat Ekoplaza om met producten uit China?
15-7-2015 Prijsverschil tussen A-merk en huismerk gemiddeld 31%
14-7-2015 Vier de zomer, vier de variatie met Estafette
14-7-2015 "Wessanen gaat allereerst bestaande merken versterken"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *