Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Babyvoeding, lamsvlees, gevogelte en cosmetica scoren wel goed op Britse markt

De Britse Soil Association maakte vorige week bekend dat de verkoop van biologische producten in 2011 met 3,7 procent naar 1,67 miljard pond afgenomen is. Sommige biologische producten hebben vorig jaar echter een hogere omzet kunnen noteren, ondanks de economische neergang. Het gaat om babyvoeding (+6,6%), lamsvlees (+16%), gevogelte (+5,8%) en cosmetica (+8,7%). "Babyvoeding scoort altijd goed en blijft ook goed presteren", zegt Finn Cottle van de Soil Association.

Alex Beckett, voedingsanalist van Mintel, geeft aan dat de vraag naar biologische producten in het Verenigd Koninkrijk op de korte termijn waarschijnlijk niet merkbaar zal gaan stijgen. "Biologisch is momenteel geen topprioriteit voor de meerderheid van de consumenten. Zij gaan eerder voor producten met een Fairtrade-label en lokale en diervriendelijke producten. De ironie is natuurlijk dat biologisch voedsel moet voldoen aan de strengste dierenwelzijnsnormen - mensen lijken dit niet te realiseren." 
Publicatiedatum: