Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rabobank: Nederlandse wijn in de lift

"Biologische geproduceerde producten hebben een duurzaam imago"

De hete zomer is gunstig voor de Nederlandse wijnboeren. “Druiven gedijen bij hitte en die hebben we in Nederland zeker gehad,” zegt Maria Castroviejo, Europees Wijnanalist bij RaboResearch. “Maar het is ook erg droog geweest. Regen zou nu welkom zijn, maar is ook een risico, want te veel regen is juist slecht voor wijn.”

Nederlandse wijn heeft een goede toekomst, vertelt de analist verder. Mensen worden zich steeds meer bewust van hun gezondheid. Van alle alcoholhoudende drank heeft wijn het minst negatieve imago. In ‘Wine in the Netherlands’ staat dat veel consumenten zich nog niet bewust zijn van de eigenschappen van biologische wijn of betwijfelen wat erover wordt beweerd. Ze verwachten echter wel van wijnboeren dat ze op duurzame wijze produceren. “Biologische en lokaal geproduceerde producten hebben een duurzaam imago en zijn trendy. Van die trend kunnen Nederlandse wijnboeren profiteren, net als wijnboeren in bijvoorbeeld Groot-Brittannië,” aldus Castroviejo. 

Klik hier om het hele artikel te lezen.

Bron: Rabobank
Publicatiedatum: