Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Pieter Hofland, Yaviva: "Diverse opvallende nieuwe groepen afnemers"

Ook marktkooplieden willen natuurlijke cosmetica

Tholen - Er is steeds meer belangstelling voor natuurlijke cosmetica. Dit merken ze ook bij groothandel Yaviva. "We zien een grote stijging in het aantal nieuwe afnemers en daar zitten ook heel opvallende nieuwe groepen tussen", vertelt Pieter Hofland, oprichter van de in Zeist gevestigde groothandel in natuurlijke cosmetica. Hij noemt in dit artikel onder meer de kappers, marktkooplieden en ondernemers met groene conceptstores.


"Boho wordt veel aan kappers en groene conceptstores verkocht."

'Meepakkers' bij de kapper

Pieter: "Bij de groene conceptstores denk ik bijvoorbeeld aan een kapper met een koffiehoek of een fietsenwinkel die net wat extra's wil bieden. Ik merk dat dat type winkels bijna allemaal op duurzame en groene producten focust." Hij schaart ook de kappers onder de opvallende nieuwe groepen. "Dit is eigenlijk de grootste groep als het gaat om de nieuwe afnemers. "Zij gaan veelal voor de echte toonbankproducten, de zogenaamde 'meepakkers'."

De buitenlucht in

En de laatste maanden kwam er nog een bijzondere nieuwe afzetgroep bij, meent de ondernemer. "We handelen nu ook met marktkooplieden. Hierdoor zijn de Yaviva-producten nu dus ook in de buitenlucht verkrijgbaar. Dit is echt vraag vanuit onverwachte hoek. Deze ondernemers namen zelf contact met ons op. Zij gaan vooral voor de wat goedkopere producten en de echte seizoensproducten, zoals de zonneproducten van Alphanova. Ook is ons nieuwe merk Gloss Works populair onder de marktkooplui. Deze display is heel compact en dat maakt deze nagellak erg geschikt voor de presentatie in een marktkraam."

De nagellak is overigens niet bio-gecertificeerd. Pieter: "Alleen de haarverf en nagellak die wij verkopen, zijn niet biologisch. De reden daarvoor is dat deze producten in een bio-variant nog van te slechte kwaliteit zijn. Zo blijft die nagellak vaak voor geen meter zitten. Dit geldt ook voor de haarverf. Dan loop je het risico dat de klanten weglopen en daarom bieden wij liever een niet-biologische variant aan. We blijven uiteraard zoeken naar een geschikt biologisch alternatief."


Glossworks is populair bij marktkooplieden en kappers.

Salons en apothekers

In een eerder Biojournaal-artikel gaf Pieter al aan dat hij positief verrast was door de afzetgroei die ze binnen salons en apothekers wisten te realiseren. "Salons zijn steeds meer op beleving gericht. Het worden een soort 'belevingswinkels' en daardoor maken deze ondernemers graag ruimte voor natuurlijke cosmetica."

Voor meer informatie:

Pieter Hofland
Yaviva
Kwekerijweg 2B
3709 JA Zeist
3972 LD Driebergen
T: 0343-755287
info@yaviva.nl
www.yaviva.nl