Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Houden kosten laag door slim te handelen"

Bio+ Trading Company: focus op 'andere' retailklant

Tholen – Bio+ Trading Company B.V. in Driel verkoopt en levert inmiddels meer dan vijftig bio-producten onder het merk Bio+. BTC koopt deze producten in bij producenten die nog niet rechtstreeks aan de Nederlandse retail leveren, of die dit niet zelfstandig willen of kunnen doen. Door het logistieke platform van Baltussen hiervoor te gebruiken kunnen de kosten laag gehouden worden.



Vooral bij Coop, Plus en Jumbo zijn veel van deze producten verkrijgbaar. Salesmanager Arie Ermstrang geeft aan dat daarnaast ook Spar het bovengemiddeld goed doet in bio. "Ook de overname van Super de Boer door Jumbo was een positieve ontwikkeling. Deze winkels nemen nu als Jumbo zijnde het hele Bio+-assortiment af."



Arie en zijn collega Mark van der Haak zien veel verschillen tussen de consumenten in de reguliere retail en in het natuurvoedingskanaal. "De retailconsument zoekt niet op hetzelfde niveau naar bio als de consument die in de natuurvoedingswinkel inkopen doet. Daarom moet de consument voor het schap verleid worden, het draait om de uitstraling", aldus Arie. "De herkenbaarheid van Bio+ is daarin essentieel. Dit gaat gelukkig de goede kant op. Bio+ is niet voor niets opgenomen in de Merken Top 100."



Mark (kwaliteitsmanager) geeft aan dat Bio+ Trading Company gaat voor een constante kwaliteit. "Daar willen we niet op inleveren. De retailklant is namelijk constante kwaliteit gewend. Als er een steeltje in een pot met sperziebonen zit, krijg je vanuit de biologische hoek geen reactie, de reguliere consument reageert daarentegen wel."



Volgens Arie speelt de prijsvorming ook een grote rol. "Bio is duurder, maar het is aan ons om het prijsverschil zo klein mogelijk te houden. Dit lukt goed. We bieden onze bio-producten tegen dezelfde prijs aan als het reguliere A-merk." Bio hoeft volgens hem niet altijd duurder te zijn. "Door slim te handelen en de kosten uit de keten weg te halen, kunnen we de kosten laag houden."

Mark vindt het leuk om te merken dat de bio-consument heel andere vragen stelt. "Zij vragen echt door over producten, bijvoorbeeld omdat ze met allergieën kampen. Ze letten echt op de inhoud en lezen het etiket." Dat de bio-consument zich anders gedraagt, blijkt ook uit het feit dat de fles azijn van Bio+ wonderbaarlijk goed verkoopt. "Zij kopen geen kant-en-klare slasaus of dressing, maar maken deze liever zelf. Zij zijn veel meer met ingrediënten bezig."

Voor meer informatie:

Arie Ermstrang
Bio+ Trading Company B.V.
Honingveldsestraat 7
6665 CA Driel
026 4799025
Verkoop-BTC@bio-plus.nl
www.bio-plus.nl