Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Unilever inspireert consumenten om duurzamer te leven

Unilever heeft zijn vijf marketingregels gepubliceerd. Deze regels moeten consumenten inspireren om duurzamer te leven. Het gedragsveranderingsmodel is gebaseerd op de jarenlange ervaring van Unilever op het gebied van onderzoek naar consumentengedrag. Unilever ziet het model als instrument om blijvende gedragsverandering bij consumenten tot stand te brengen.

De vijf 'Levers for Change' van Unilever zijn:

  • Maak het begrijpelijk voor de consument. Soms weten mensen niets af van bepaald gedrag en waarom ze zich daaraan zouden moeten houden. Het is dus belangrijk mensen van duurzaam gedrag bewust te maken en dit aan te moedigen.
  • Maak het gemakkelijk. Mensen willen graag iets veranderen als het makkelijk is, maar niet als het extra moeite kost.
  • Maak het begerenswaardig. Het nieuwe gedrag moet passen bij hoe mensen graag over zichzelf denken. En hoe ze willen dat anderen over hen denken.
  • Maak het lonend. Nieuw gedrag moet tastbaar bewijs laten zien dat het werkt.
  • Maak er een gewoonte van. Wanneer consumenten eenmaal hun gedrag veranderd hebben, is het belangrijk een manier te vinden die helpt om deze verandering vast te houden.

"We publiceren onze aanpak omdat we denken dat dit vele voordelen biedt om ons werk met anderen te delen", zegt Unilever-topman Paul Polman over de publicatie.

Bron: VMT

Publicatiedatum: 6-12-2011

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-10-2017 Ren Bakker nieuwe interim directeur Fair Trade Original
19-10-2017 Overesch Ecologische Landbouw in BinnensteBuiten
19-10-2017 De Smaakspecialist versterkt de Development Kitchen
18-10-2017 Eko Holland tekent alliantieovereenkomst met OMSCO
18-10-2017 Seamore bij beste Nederlandse AgriFood-start-ups van 2017
17-10-2017 Bio-boerderij 't Schop​ winnaar Pimp my Farmshop
13-10-2017 Overesch in BinnensteBuiten
6-10-2017 De Smaakspecialist pakt door met KidsProef
6-10-2017 Kaasmakerij Karwij in nieuwe handen
5-10-2017 Het geeft nog altijd een kick om alles op tijd geregeld te krijgen"
4-10-2017 Vroegop-Windig start strategisch partnerschap met Organto
3-10-2017 Unilever neemt Braziliaanse bio-producent Me Terra over
3-10-2017 Feestdag voor 40 jaar de Traay: informatief en smaakvol
2-10-2017 Nieuw: Kastanje- en fruitdelicatessen van Corsicaanse bodem
2-10-2017 'Addick LandLaantje' eerbetoon op Kraaybeekerhof
29-9-2017 "We zijn een vaste waarde in de Vlaamse biosector"
28-9-2017 Co-creatie als ultieme leiderschapsvorm
26-9-2017 Natural Branding finalist in Accenture Innovation Awards
26-9-2017 'Wat is gezond en bewust eten in 2025?'
22-9-2017 Odin officieel lid van de vereniging Gemene Goed Economie

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *