Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Unilever inspireert consumenten om duurzamer te leven

Unilever heeft zijn vijf marketingregels gepubliceerd. Deze regels moeten consumenten inspireren om duurzamer te leven. Het gedragsveranderingsmodel is gebaseerd op de jarenlange ervaring van Unilever op het gebied van onderzoek naar consumentengedrag. Unilever ziet het model als instrument om blijvende gedragsverandering bij consumenten tot stand te brengen.

De vijf 'Levers for Change' van Unilever zijn:

  • Maak het begrijpelijk voor de consument. Soms weten mensen niets af van bepaald gedrag en waarom ze zich daaraan zouden moeten houden. Het is dus belangrijk mensen van duurzaam gedrag bewust te maken en dit aan te moedigen.
  • Maak het gemakkelijk. Mensen willen graag iets veranderen als het makkelijk is, maar niet als het extra moeite kost.
  • Maak het begerenswaardig. Het nieuwe gedrag moet passen bij hoe mensen graag over zichzelf denken. En hoe ze willen dat anderen over hen denken.
  • Maak het lonend. Nieuw gedrag moet tastbaar bewijs laten zien dat het werkt.
  • Maak er een gewoonte van. Wanneer consumenten eenmaal hun gedrag veranderd hebben, is het belangrijk een manier te vinden die helpt om deze verandering vast te houden.

"We publiceren onze aanpak omdat we denken dat dit vele voordelen biedt om ons werk met anderen te delen", zegt Unilever-topman Paul Polman over de publicatie.

Bron: VMT
Publicatiedatum: