Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Omzetgroei tijdens recessie meer waard"

Italië: Almaverde Bio bundelt krachten in het buitenland

Het belangrijkste bio-label in Italië is nog steeds bereid om te groeien: dit is Almaverde Bio in het kort. De Italiaanse groep, waarbij dertien bedrijven uit de landbouw- en voedingsindustrie aangesloten zijn, is marktleider in de binnenlandse markt. Almaverde Bio is in 2000 opgericht, de organisatie heeft haar activiteiten door de jaren heen uitgebreid. Inmiddels is er een volledig productassortiment verkrijgbaar. En als het aan de organisatie ligt, blijft het hier zeker niet bij.



"Ondanks de crisis in de groenten- en fruitsector, waarvan ook bio de gevolgen merkte, zijn onze resultaten in het eerste semester goed. We hebben zelfs een verkoopstijging van twaalf procent mogen optekenen. En als je het mij vraagt is groeien tijdens een recessie zelfs meer waard", vertelt Renzo Piraccini, voorzitter van Almaverde Bio Consortium. Bevestiging voor deze tevredenheid is het aandeel van de organisatie in de omzet van 100 miljoen euro in het biologische segment: 30 procent hiervan is afkomstig van Almaverde Bio-producten.

"Op de internationale markten hebben we een omzetstijging kunnen noteren in gespecialiseerde winkels in Duitsland en Frankrijk. De volgende stap is de zoektocht naar nieuwe regionale distributeurs in die landen die in ons merk geloven. We willen niet alleen nieuwe handelsovereenkomsten sluiten, maar ook een minderheidsbelang verwerven in deze bedrijven."


Renzo Piraccini, voorzitter Almaverde Bio, en Paolo Pari, Almaverde Bio-directeur, tijdens SANA 2011 in Bologna.

Het strategische doel is duidelijk: het opbouwen van een distributienetwerk, gemaakt door bedrijven met een eigen bestuurlijke zelfstandigheid, maar geïdentificeerd met een merk, waarvan ze exclusieve distributeurs zijn.

Vanuit dit perspectief bevestigt Renzo Piraccini de geboorte van een nieuw bedrijf, 'Organic Alliance', om in het buitenland nieuwe samenwerkingen te ontwikkelen.

Voor meer informatie

Almaverde Bio Italia
Viale della Cooperazione, 400
47522 Cesena (FC) -Italy
Tel: +39 (0)547 414111
Fax: +39 (0)547 414166
renzo.piraccini@apofruit.it
www.almaverdebio.it
Publicatiedatum: