Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




"Het gaat erom dat de consument voor ons potje kiest"
Fiordifrutta wordt op onnavolgbare wijze geproduceerd

Tholen – "De productiewijze van de familie Rigoni is onnavolgbaar", vertelt Erik Baggen. Hij vertegenwoordigt de Italiaanse vruchtenspreadproducent op de Nederlandse markt. Het grootste verschil met andere jamproducenten is dat Rigoni di Asiago de vruchten ook zelf teelt. Dit gebeurt op grote lappen grond in Italië en Bulgarije. Hierdoor heeft de producent invloed op het hele productieproces. "Met Fiordifrutta koop je gegarandeerd het best mogelijke fruit, dat op de beste manier verwerkt wordt."


Aardbeienteelt in Bulgarije

Bijzonder aan de productiewijze is ook dat de vruchtenspread op een lage temperatuur geproduceerd worden. "Dit is erg speciaal. Niemand anders durft het aan om jam op zo'n lage temperatuur te bereiden. En omdat het niet gekookt wordt, blijven de anti-oxidanten bewaard. Ook komen de suikers in de spread uit het fruit zelf, en niet uit allerlei toevoegingen."

De familie Rigoni blijft haar producten continu verbeteren. Zo is onlangs de aardbeienjam verbeterd door wilde aardbeien toe te voegen. De producent is nooit uitverzonnen. De jams zijn ook in heel bijzondere smaken verkrijgbaar, zoals pompelmoes en granaatappel. Erik geeft aan dat Fiordifrutta de absolute nummer 1 is in Italië. "Je kunt testen en onderzoeken wat je wilt, maar het gaat erom dat de consument die jam koopt, voor ons potje kiest. Dat zegt genoeg over de kwaliteit."
 
Ook in Nederland heeft Fiordifrutta een groot marktaandeel. "In de natuurvoedingswinkels is jam een belangrijk item. Ik heb het idee dat in dergelijke winkels meer jams verkocht worden dan in de reguliere retail. Het product past immers uitstekend in een gezonder dieet." Erik vertelt dat mensen hem vaak vragen hoe het kan dat er zoveel van geproduceerd word. "Wij zijn hier niet bekend met het verschijnsel dat er fruit speciaal voor jamproductie geteeld wordt." Ook bij de zuiderburen wint de spread steeds meer terrein. Erik houdt daar veel proeverijen, maar geeft aan dat er nog wel wat werk te doen is.


Erik met een deel van de voorraad

Erik ziet de toekomst positief tegemoet. "Er zal altijd een publiek zijn dat de kwaliteit van onze producten waardeert. Dit komt omdat wij er van overtuigd zijn dat mensen echt iets extra's willen betalen voor kwaliteit. Ik wordt soms wel eens moe van het feit dat ieder product in natuurvoedingswinkels een verhaal moet hebben. De klant zou niet extra moeten betalen voor het verhaal, maar juist voor producten die van extra hoge kwaliteit zijn. Het draait om de juiste prijs-kwaliteitverhouding."

Voor meer informatie:

Erik Baggen
Natoli BV
Mosterdmolenweg 4b
3417 XM Montfoort
0348 471122
info@natoli.it
www.natoli.it

Publicatiedatum: 22-7-2011
Auteur: Lenneke Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

13-5-2013 Verkoop Oerlemans Foods aan Baltussen Holding gaat niet door
27-3-2013 Gerestyled: Bio+ groenteconserven
14-1-2013 VION verkoopt Oerlemans Foods aan Baltussen Holding B.V.
16-11-2012 Raspberry-Maxx Pop-Up Store in Venlo
20-7-2012 Kansen voor biologische akkerbouw: AGF en industriegroenten
6-7-2012 Campomar biologische olijven exclusief bij Natrada
25-5-2012 HAK geeft impuls aan duurzame landbouw Suriname
15-3-2012 "U moet dus ook de biologische groenten van HAK hebben"
2-2-2012 Machandel B.V. maakt doorstart
6-12-2011 Bio+ Trading Company blijft verkoop opschroeven
22-9-2011 President Janoekovitsj: Oekraïne gaat meer bio-voedsel exporteren
14-9-2011 Braziliaanse bio-omzet in één jaar met 40 procent gestegen
27-6-2011 Rigoni di Asiago heeft zijn aardbeienconfituur verbeterd
1-6-2011 Crisis doet conservenverkoop in Duitsland toenemen
4-5-2011 Bulgaarse biologische voedselproductie met 15 procent gestegen
21-3-2011 Bio-conserven van Baltussen concurrerend door relatief kleine afzetmarkt
17-3-2011 Drie nieuwe soorten Demeter-conserven beschikbaar
16-3-2011 Terugroepactie Faribault Foods: soep in plaats van bonen in blik
15-3-2011 Coroos Conserven introduceert twee nieuwe producten
9-3-2011 Al vijftig Italiaanse bio-bedrijven verkopen online via ComproBio

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Hoeveel is 2 + 3? *