De Smaakspecialist neemt Ooomega over

“Het 100% plantaardige assortiment van het groeiende merk Ooomega sluit naadloos aan bij de missie van de Smaakspecialist: verantwoorde voeding toegankelijk maken voor iedereen. Een organisatie met een focus op productontwikkeling en listings bij veel (internationale) retailers is voor mij de perfecte partner om Ooomega verder mee (uit) te bouwen”, aldus Guido Teekamp managing-director van Ooomega. 

Pieter Dirven, de Smaakspecialist, is trots op de komst van het merk. “Om onze ambities te verwezenlijken, speelt ons assortiment naast biologisch ook steeds meer in op de behoefte aan zogenaamde functionele voeding. Ooomega past hier goed in. De komende tijd ligt de focus voor wat betreft het merk op de doorontwikkeling en verbreding van het productassortiment. Ik ben daarom blij de kennis, kunde en het netwerk van Guido in huis te houden, die intensief verbonden zal blijven aan het merk.” 


Links: Guido Teekamp, rechts: Pieter Dirven 

De toevoeging van Ooomega is een logische stap die past binnen de strategie van de Smaakspecialist. De organisatie is voor wat betreft productie, logistiek en kwaliteit zeer goed ingericht. Wat afgelopen week wederom bevestigd werd door het behalen van de IFS-certificering. Het eigen merkportfolio staat stevig, waarmee de organisatie nu open staat voor samenwerking met partners en merken die passen bij de missie van het bedrijf. 

Over Ooomega 
Ooomega is een 100% plantaardige lijnzaad drink. Een drank in verschillende varianten vrij van de 14 meest voorkomende allergenen. Het merk is in 2016 gestart en onder leiding van Guido Theekamp inmiddels verkrijgbaar bij vele (internationale) retailers. Recent heeft het merk 2 internationale food awards binnengesleept. De Good Food award van het Blad Men’s en Women’s Health in Duitsland en de Janey Lee Award in de UK. 

Over de Smaakspecialist 
De Smaakspecialist is een social venture met een missie: verantwoorde voeding toegankelijk maken voor iedereen. Naast het biologisch productassortiment, speelt kennis- en inspiratiedeling bij deze ambitie een belangrijke rol. De impactprojecten KidsProef, Organic Kitchen en BioProeflokaal leveren hier een substantiële bijdrage aan. Daarnaast inspireert de organisatie dagelijks miljoenen mensen met lekkere en verantwoorde producten. Dit gebeurt mede met de merken Smaakt, BioToday, RAW Organic Food en Goodlife.

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018