Mededelingen

Vacatures

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Biologische kiwi's zijn hot

Telers zeggen dat zowel kiwi's als biologische producten hot zijn en nu het kiwiseizoen is begonnen, is het ideale moment aangebroken om biologische kiwi's te vermarkten. "De tijd voor biologische kiwi's is aangebroken", zegt Chris Ford, manager biologische producten en foodservice voor Oppy, de Noord-Amerikaanse verkoop- en marketingpartner van Zespri. "De Zespri Green kiwi's en SunGold kiwi's hebben qua smaak hun hoogtepunt bereikt. Nu de beschikbaarheid van het steenfruit van deze zomer op zijn eind loopt, is dit het moment om de schappen te vullen met het goed smakende en voedzame fruit uit Nieuw-Zeeland."

Biologische Zespri kiwitelers bespraken tijdens de recente Organic Produce Summit de veelbelovende vooruitzichten van de Noord-Amerikaanse markt voor biologische producten en vergrootten hun inzicht in de marktvraag.

Ford geeft aan dat de grootste kansen misschien liggen in verpakkingen met een vast gewicht van biologische groene kiwi: "In de hele sector is de verkoop van clamshell-verpakkingen van een pond van biologische groene kiwi's in een jaar met 76 procent toegenomen volgens gegevens van onderzoeksbureau IRI", zei hij. "We bieden Zespri Green kiwi's in clamshell-verpakkingen en zakken van één pond. Op de verpakkingen kunnen we over de geweldige voedingswaarde van kiwi vertellen, enkele gebruiksideeën delen en zo een band scheppen tussen onze klanten en ons merk."



Volgens het bedrijf is differentiatie een ander voordeel van verpakkingen, aldus Sarah Deaton, Zespri's marketing manager van Noord-Amerika. "Nu de volumes van gele Zespri SunGold kiwi's die op de markt komen toenemen, helpt de verpakking klanten begrijpen hoe die, met name qua smaak, verschillen van groene kiwi's", zei ze.

Deaton zegt dat de verkoop van kiwi's sneller groeit dan alle andere fruit, waarbij de SunGold kiwi's bijdragen ​​aan die groei. "Inspanningen om het consumentenbewustzijn en ondernemersvertrouwen in zowel biologische als conventionele SunGold te vergroten, beginnen echt hun vruchten af te werpen", zei ze.
 
Als voorbeeld van die inspanningen noemt ze Zespri's SunGold-campagne 'A Real Snack for Real Life' die gebruik maakt van gerichte digitale media en sociale media, digitale kortingsbonnen, streaming audio en traditionele reclame.

"Onze doelconsument is een werkende moeder of een vrouw die binnenkort een gezin wil starten, die proactief bezig is met gezondheid en geïnteresseerd is in voedingstrends," zei Deaton. 

Voor meer informatie:
Karin Gardner
Oppy
Tel: +1 (206) 499-7440

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018