"We zijn zeer tevreden met dit resultaat. De groei toont dat onze fans de hoge kwaliteit van onze bio-producten waarderen“, benadrukt Sonnentor-oprichter Johannes Gutmann: „Ons succesgeheim ligt in het feit dat ons primaire doel de maximalisatie van het algemeen belang is – in plaats van de winst. Om deze reden zetten we in op directe en eerlijke handel met bio-telers van over de hele wereld evenals bronbesparend werken."
Investeringen in de toekomst
De bio-kruiden en specerijen zijn in meer dan vijftig landen verkrijgbaar. Het exportpercentage ligt op 68%. Het bonte palet aan bio-producten van Sonnentor is in de bio-vakhandel, in de Sonnentor-winkels en in de eigen online-shop verkrijgbaar. Bij elkaar zijn er al dertig Sonnentor-winkels in Oostenrijk, Duitsland en Tsjechië. Negentien daarvan worden als franchisewinkel gerund. Alleen al in het afgelopen boekjaar werden er vier nieuwe vestigingen geopend: in Aachen, Praag, Kapfenberg en Villach. Onlangs, begin juli, werd er ook in Graz nog een nieuw filiaal geopend.
De weg naar een plasticvrije toekomst en dus ook de optimalisatie van de verpakkingen, is een groot doel voor de komende jaren. Om deze reden werd de functie van verpakkingsmanager in het leven geroepen. „We proberen voor onze kruiden en specerijen steeds de meest milieuvriendelijke verpakkingen te vinden die ook het aroma goed bewaren. Sonnentor maakt gebruik van verpakkingen uit nagroeiende grondstoffen. In plaats van plastic wordt een composteerbare folie van houtvezels gebruikt. Reeds 96% van onze verpakkingen kan gerecycled worden“, legt Sonnentor -verpakkingsdeskundige Philipp Korntner uit.
Over Sonnentor
Voor meer informatie:
Sonnentor Kräuterhandels GmbH