Mededelingen

Vacatures

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Supermarkten halen 23,3% van de omzet uit producten met korting

De Nederlandse supermarktbranche realiseerde in de eerste helft van dit jaar 23,3% van de omzet via producten die met korting werden verkocht. Dat stelt het marktonderzoeksbureau IRI. De promotiedruk ligt 0,8 procentpunt hoger dan in de eerste helft van 2017 en 10 procentpunten hoger dan in 2008. Vooral in het tweede kwartaal van dit jaar is de promotiedruk gestegen. In de cijfers van IRI is de omzet van de discounters Aldi en Lidl niet meegenomen. Ook de verkopen van versproducten zijn buiten beschouwing gelaten, maar de verkopen van zuivel en kant-en-klaarmaaltijden zijn wel meegeteld.

Klik hier
voor het volledige artikel.

Bron: Distrifood 

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018