Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Supermarkten halen 23,3% van de omzet uit producten met korting

De Nederlandse supermarktbranche realiseerde in de eerste helft van dit jaar 23,3% van de omzet via producten die met korting werden verkocht. Dat stelt het marktonderzoeksbureau IRI. De promotiedruk ligt 0,8 procentpunt hoger dan in de eerste helft van 2017 en 10 procentpunten hoger dan in 2008. Vooral in het tweede kwartaal van dit jaar is de promotiedruk gestegen. In de cijfers van IRI is de omzet van de discounters Aldi en Lidl niet meegenomen. Ook de verkopen van versproducten zijn buiten beschouwing gelaten, maar de verkopen van zuivel en kant-en-klaarmaaltijden zijn wel meegeteld.

Klik hier
voor het volledige artikel.

Bron: Distrifood 

Publicatiedatum: 9-8-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

21-8-2018 Colruyt koopt 25 hectare biologische grond aan
21-8-2018 Alnatura en Bio Company zijn de populairste Duitse bio-winkels
15-8-2018 De Groene Hond opent 25 augustus
13-8-2018 Alnatura breidt haar directie uit
10-8-2018 Groeiende Thaise bio-markt heeft nog zijn problemen
9-8-2018 Vitaminstore ziet ruimte voor 20 extra Nederlandse winkels
8-8-2018 Kleinere Duitse natuurvoedingswinkels strijden om te overleven
7-8-2018 "Verkoop van glutenvrije producten sinds 2014 bijna verdubbeld"
6-8-2018 Carrefour neemt Franse bio-keten So.bio over
6-8-2018 Marqt maakt opnieuw geen winst
19-7-2018 Denn's Biomarkt wordt nog regionaler
18-7-2018 "Bio moet meer zijn dan voeding alleen"
18-7-2018 VS: Albertsons begint met Instacart biologische online supermarkt
16-7-2018 Merendeel Vlaamse consumenten schat milieu-impact aankoop bio-producten laag in
16-7-2018 Wasteless test systeem met 'tht-kortingen' in Nederland
16-7-2018 Nieuw-Zeeland: Heeft de biologische sector nieuwe regels nodig?
12-7-2018 Ekoplaza: eerste 'gifvrije supermarkt' van Nederland
12-7-2018 Bezorgdienst Ekoplaza scoort 7,9 in consumentenonderzoek
12-7-2018 "Onze bio-producten zijn 20 à 30% goedkoper dan nationale merken"
12-7-2018 Dit najaar weer basiscursus productkennis en klantgerichtheid

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *