Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Prijsverschil met andere supermarkten is heel erg groot"

Marqt maakt opnieuw geen winst

Supermarktketen Marqt bestaat dit jaar tien jaar, maar heeft in 2017 opnieuw geen winst gemaakt, blijkt uit de nieuwste jaarrekening. Het nettoverlies in 2017 bedroeg 1,1 miljoen euro. Dat is wel een verbetering ten opzichte van 2016 toen 1,4 miljoen euro verlies werd geleden. Het eigen vermogen bedraagt 508.000 euro op een balanstotaal van 13,2 miljoen. Marqt heeft vijftien winkels in Amsterdam, Haarlem, Den Haag en Rotterdam. Retaildeskundigen denken dat de keten wel een goed concept heeft, maar de prijzen zijn volgens hen te hoog en de marketing deugt niet.

Retailexpert Paul Moers vindt dat Marqt er te lang over doet om winstgevend te worden. Hij vraagt zich of hoe lang de aandeelhouders het volhouden. Hij is van mening dat Marqt iets zou moeten doen aan het prijsniveau. "Albert Heijn, Jumbo en Coop verkopen ook biologische voeding. Het prijsverschil met deze supermarkten is heel erg groot." De biologische courgette van Albert Heijn kost 1,19 euro. Bij Jumbo krijg je er een voor 1,18 euro, maar bij Marqt kost 500 gram courgette (dat zijn 1,5 courgette ongeveer) 3,49 euro. Dat is bijna twee keer zo veel.

Klik hier voor het volledige artikel.

Bron: RTL Z




Publicatiedatum: