Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Gaan voor toonaangevende en toegankelijke producten binnen vegan-gamma"

Vegan, biologisch en nieuw: LIZZY bitterballen

Liesbet Minne wil met haar bedrijf World Solution Food (WSF) mensen inspireren om hun eetgewoontes te veranderen. Na drie jaar productontwikkeling en marktonderzoek, is de eerste snack van WSF er: de biologische vegan LIZZY bitterballen. "Deze Belgische bitterballen worden volgens de BRC-normen geproduceerd en zijn volledig biologisch. De binnenkant van de balletjes zijn top van textuur en hebben daarenboven de authentieke kleur van de gebruikte groente. Voor ons was het behouden van de kleuren een must en dit zonder het gebruik van kleurstoffen of additieven. De LIZZY balletjes kunnen niet enkel in friteuse maar ook in de oven of airfryer bereid worden", vertelt Liesbet.


Liesbet heeft grote ambities: "Tijdens mijn lezingen over duurzaamheid, de klimaatopwarming en de bijkomende problematiek dat het Westerse consumptiepatroon meer en meer belastend wordt voor de natuur, voelde ik zeer snel dat sceptisch gekeken werd naar een vegan-lifestyle of alternatieven voor vlees. Een vegan-lifestyle werd door de meeste luisteraars geassocieerd met geitenwollensokken-types en een hippie cultuur. Ik merkte dat het geven van lezingen niet krachtig genoeg was om mensen te overtuigen hun eetgewoontes aan te pakken. Ik wilde met mijn ideeën een grotere impact creëren en daadwerkelijk effect bekomen. Gedreven door de sceptische reacties van het publiek, besloot ik om zelf het heft in handen te nemen en toegankelijke vegan-voeding te ontwikkelen; zo ontstond World Solution Food."

Ze geeft aan dat World Solution Food lekkere voeding produceert waarbij de natuur gerespecteerd wordt en zorg gedragen wordt voor het menselijk lichaam. "WSF staat voor biologische teelt, duurzame verpakkingen, pure ingrediënten en oogt daarenboven catchy. Onze missie was vanaf het begin zeer duidelijk: wij willen binnen het vegan-gamma toonaangevende en toegankelijke producten in de markt zetten. We zetten in op een duurzaam proces voor mensen en leefmilieu en dit op een respectvolle en eerlijke manier."

De twee varianten.

De LIZZY bitterballen worden momenteel geleverd aan Udea (Nederland). Zij verdelen de producten in Nederland zelf binnen Ekoplaza en exporteren zij ook naar het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland.

Liesbet wil uiteindelijk een volledig gamma met bio-producten in de markt gaan zetten. Momenteel ontwikkelt WSF een vegan-hamburger; het traditionele vlees zal plaats moeten maken voor het gamma van World Solution Food.

Voor meer informatie Liesbet Minne, www.worldsolutionfood.com
Publicatiedatum: