Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ekoplaza: eerste 'gifvrije supermarkt' van Nederland

Met een 'gifvrije' ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens in Amsterdam Zuid, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland. Erik Does, Directeur Ekoplaza: "38 jaar nadat mijn vader de eerste natuurvoedingswinkel opende in Amsterdam, realiseerden wij ons de afgelopen tijd dat wij met 75 winkels en 42 afhaalpunten de eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland zijn."

Om deze boodschap kracht bij te zetten, heeft Ekoplaza haar 75 winkels de komende maanden herkenbaar ingericht als gifvrije supermarkt. "Met deze rebranding willen we consumenten een helder alternatief bieden. En tegelijkertijd onze concurrenten en de horeca op vriendelijke wijze kietelen om hun aanbod ook steeds meer gifvrij te maken."



De macht ligt bij de consument

Erik Does: "Het is bizar dat wij als mens het enige wezen zijn op deze planeet die zichzelf vergiftigt met de voeding die ze eten en de producten die ze gebruiken. De huidige keten van bodem tot bord richt te veel schade aan. Allereerst aan ons milieu en daarmee direct aan onze gezondheid. Uit onderzoek blijkt dat veel mensen niet weten hoe ze dat anders moeten doen. Daarom helpen wij ze met deze rebranding een handje. Want door radicaal te kiezen voor gifvrije producten, zijn boeren en politici ook beter in staat om radicaal andere keuzen te maken. Die macht ligt bij de consument."



Impact gifvrij op zwangere vrouwen

Maar Ekoplaza gaat nog een stap verder door als enige supermarkt in Nederland de impact van haar assortiment op de gezondheid van haar klanten te gaan onderzoeken en monitoren. Erik Does: "We realiseren ons dat deze positionering van ons eist dat wij onze verantwoordelijkheid nemen. Noblesse oblige. Daarom lanceren we deze zomer al een onderzoek naar de impact van gifvrije producten op de gezondheid van zwangere vrouwen en hun ongeboren kind." Adviseur in dit onderzoek, toxicoloog en kankeronderzoeker, Henk Tennekes: "Dat is hoog tijd, omdat toonaangevend Amerikaans onderzoek laat zien dat bestrijdingsmiddelen bijzonder schadelijk zijn voor de hersen- en orgaanontwikkeling van ongeboren kinderen. Ook zien we dat de afgelopen jaren het aantal neurologische afwijkingen vervijfvoudigd is. Waar weinig zwangere vrouwen, maar ook vroedvrouwen, huisartsen en kinderartsen zich van bewust zijn, is dat veel bestrijdingsmiddelen puur zenuwgif zijn. Het is voor zwangere vrouwen dan ook van groot belang dat zij gifvrij eten."

Ekoplaza roept zwangere vrouwen op om zich aan te melden

Erik Does: "Dat is natuurlijk meer dan verontrustend. Daarom zijn wij van plan om samen met partners en onder supervisie van Toxicoloog Dr. Ir. Henk Tennekes bij 10 stellen die een kind verwachten hun keukenkastjes leeg te halen. Vervolgens mogen zij 4 weken lang op onze kosten biologisch eten en leven. Omdat wij in de nazomer al starten, roepen wij zwangere vrouwen in Nederland op om zich snel bij ons aan te melden via dorien@nederlandsmedianetwerk.nl."

Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl
Publicatiedatum: