Even goed als Deen en Jumbo

Bezorgdienst Ekoplaza scoort 7,9 in consumentenonderzoek

Voor het juli/augustus-nummer van de Consumentengids (Consumentenbond) zijn Nederlandse bezorgdiensten getest. In de test is ook Ekoplaza betrokken. De biologische supermarktketen kreeg volgens Distrifood en 7,9 als eindcijfer. Hiermee scoort Ekoplaza even goed als Deen en Jumbo. De hoogste cijfers werden gegeven aan Picnic (8,9) en AH.nl (8,5).

Op de website van de Consumentenbond staat een overzicht van de bezorgdiensten die getest zijn: Albert Heijn, Coop, Deen, Dekamarkt, Ekoplaza, Hoogvliet, Jumbo, Picnic, Plus, Poiesz, Spar, Vomar.

Hoe getest?

In een enquête onder ruim 1100 consumenten vroeg de Consumentenbond waarom zij hun boodschappen online bestellen en laten bezorgen. Ook werd geïnformeerd naar de ervaringen met de verschillende boodschappenbezorgdiensten. Op basis van de resultaten uit de enquête werd voor elke bezorgdienst een eindscore berekend. Daarnaast is alle praktische informatie (betaalmogelijkheden, bezorgtijden, et cetera) bekeken:
  • Assortimentsgrootte
  • Minimum bestelbedrag
  • Bezorggebied
  • Betaalmogelijkheden
  • Bezorgtijden
  • Mogelijkheid om bestellingen aan te passen
  • Communicatie over de bezorging
  • Milieu en statiegeld
  • Betaalmogelijkheid

Dit zijn de rapportcijfers (via Distrifood):

Picnic - 8,9
Albert Heijn - 8,5
Hoogvliet - 8,3
Dekamarkt - 8,1
Coop - 8,1
Plus - 8,1
Spar - 8,1
Vomar - 8
Deen -7,9
Ekoplaza - 7,9
Jumbo - 7,9
Poiesz is ook onderzocht, maar had onvoldoende waarnemingen voor een rapportcijfer.

Bron: Consumentenbond en Distrifood

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018