Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"De Green Bag is een succesvolle stap"

Lidl stopt met verkoop van plastic wegwerpartikelen

Nadat Lidl in Nederland heeft aangekondigd het gebruik van plastic tot 2025 met 20% te reduceren, komt de supermarktketen nu met de eerste concrete maatregel. In een eerste stap zal Lidl in al haar filialen in het hele land vanaf eind 2019 stoppen met de verkoop van plastic wegwerpartikelen zoals rietjes, wegwerpbekers en -glazen, borden, bestek en wattenstaafjes met een plastic steeltje. Deze producten maken plaats voor artikelen met alternatieve en herbruikbare materialen. Lidl is hier momenteel, samen met haar leveranciers, mee bezig.

Lidl Nederland wil de bestaande voorraad die al is ingekocht, nog verkopen en daarna overschakelen op alternatieve materialen. Zo houden klanten voorlopig de mogelijkheid om terug te vallen op hun vertrouwde producten.

Recentelijk heeft de supermarkt de Green Bag geïntroduceerd. Dit is een duurzamer alternatief voor het veelgebruikte plastic groenten- en fruittasje. Jaarlijks worden bij Lidl zo'n 60 miljoen plastic groenten- en fruittasjes gebruikt. Het van nylon gemaakte tasje blijkt na een hergebruik van minstens vijf keer al een stuk duurzamer. "De Green Bag is een succesvolle stap. Wij werken met man en macht aan verschillende concepten en zullen onze klanten voortdurend informeren over onze nieuwe plannen. Vooral bij de verpakkingen zijn we bezig met het testen van veel spannende mogelijkheden die echt een verschil kunnen maken", aldus Marlijn Simons-Somhorst van Lidl Nederland.

Voor meer informatie: www.lidl.nl



Publicatiedatum: