Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Interactief spel laat deelnemers kennismaken met biologisch 'monsterbedrijf'

'Chewing Monster' is een meeslepende en interactieve pop-up speelhal die is opgezet door Chewing Theory, een nieuw creatief merk dat zich richt op het leveren van een zintuiglijke ervaring, culturele communicatie en mens-machine interactie. Als eerste project van het merk onderzoekt 'Chewing Monster' de interculturele en intermedia communicatie tussen verschillende "soorten" in een na-menselijk tijdperk op een gefantaseerd 'biologisch monsterbedrijf'. Het moedermonster, genaamd Chewy, produceert cognitie verbeterende voeding uit de input van bezoekers, zoals gedigitaliseerd menselijk gedrag en emotionele data. De tentoonstelling brengt innovatieve ideeŽn samen uit de wereld van kunst, design, digitale programmering, gaming en voeding, en introduceert bezoekers in een fantasierijke wereld vol intens visueel en zintuiglijk plezier. 

Kauwen ('chewing') is de eerste stap in de menselijke spijsvertering, een intiem proces waarbij iets dat niet bij ons lichaam hoort door ons lijf wordt opgenomen. "Monster" komt van het Latijnse monstrum, dat 'raar en onnatuurlijk' betekent. De naam 'Chewing Monster' staat daarom voor het omarmen van het onbekende, een bekend onderwerp in de vorige werken van He Wei, de art director van de expositie. 

Het verhaal van de expositie is een weerspiegeling van een 'duurzaam agrarisch systeem', dat de landbouw met ecologisch toerisme combineert. De ruime van de hal is verdeeld is drie secties: een huisje, een eetzaal en een winkel.

In het 'huisje' kunnen bezoekers een interactieve teeltervaring opdoen door het moedermonster te aaien en activiteiten te ondernemen, zoals voeden, melken en borstelen. Iedere bezoeker wordt vervolgens gevraagd om een kaart te kiezen uit de galerijruimte, die een unieke formule bevat en waaruit aan het eind van het bezoek een babymonster zal worden 'geboren'.  

De eetzaal biedt een authentieke en vermakelijke 'teler-tot-bord' ervaring waaraan bezoekers kunnen deelnemen. In het experimentele spel 'Lick It' kunnen bezoekers bijvoorbeeld een joystick in de vorm van een tong besturen om aan een ijsje te likken voordat het smelt. 

In de winkel kunnen bezoekers verschillende 'monster' producten kopen. Bovendien krijgen bezoekers hier, na voltooiing van alle spellen, een certificaat van de geboorte van een 'monsterbaby'. 

Door middel van het intieme proces van het kauwen wil 'Chewing Monster' een onconventioneel verhaal over een 'romance tussen verschillende soorten' (monsters en mensen) vertellen. Bovendien biedt het bezoekers een bijzondere zintuiglijke ervaring en bevestigt het de symbiose tussen de mensheid en de virtuele wereld. 

Bron: PR Newswire

Publicatiedatum: 4-7-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

13-7-2018 Vlaamse boeren vragen om uitzonderlijke droogte te erkennen als landbouwramp
13-7-2018 Biologisch pluimveehoudster schrijft boek: "Fipronil, beslist geen eitje!"
13-7-2018 Melkveehouderij de Jong in omschakeling: "Ik hoop meer arbeidsvreugde te vinden"
13-7-2018 Haneman Biofruit genomineerd voor Ondernemer van het Jaar 2018
12-7-2018 Tien jaar cel voor doden Nederlandse bio-boer in Spanje
11-7-2018 VK: Soil Association moedigt restaurants aan om biologische producten te gebruiken
11-7-2018 Minister Schouten bezoekt boerderij ít Paradijs
11-7-2018 Meer boeren combineren voedselproductie met dienstverlening
11-7-2018 Q-cape nieuwe sponsor van evenementenstichting STADronten
10-7-2018 Eosta finalist voor Europese duurzaamheidsprijs
10-7-2018 "Voedselschandalen blijven zich voordoen tenzij levensmiddelenwetgeving EU fundamenteel wordt herzien"
10-7-2018 Wisconsin kijkt naar Farm Bill om valse biologische import aan te pakken
10-7-2018 Multifunctionele Landbouw (MFL) in Nederland ontwikkelt zich in rap tempo
9-7-2018 "Geen duidelijke verbanden tussen gezondheid omwonenden en nabijheid landbouwpercelen"
6-7-2018 't Verswarenhuys sluit vestiging in Schijndel na drie jaar
6-7-2018 Twee bioboeren strijden om mooiste modderpoel 2018
6-7-2018 Datum BioVelddag 2019 bekend: heeft u goede ideeŽn voor volgend jaar?
6-7-2018 Motie aangenomen: 10 procent fosfaatrechten verhuren zonder afroming
5-7-2018 Odin foodcoop en BioNoord gaan samenwerken
5-7-2018 Project 'Melk & Noot' wint Brood en Spelen

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *