Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Uitgaven per hoofd van de bevolking: 36,30 euro

Spaanse bio-markt groeit 12,5%

Spanje staat momenteel in de top 10 van de wereldwijde biologische markt met 1.686 miljoen euro in 2016, wat 12,5% meer is dan in het voorgaande jaar. Een significante toename van het aantal consumenten en de nationale consumptie per hoofd van de bevolking zijn de twee belangrijkste factoren achter dit succes voor de binnenlandse bio-markt, volgens een studie uitgevoerd door het adviesbureau EcoLogical.

Volgens deze studie bedraagt ​​het marktaandeel van het biologische segment in Spanje 1,6% van de totale voedselmarkt. De uitgaven per hoofd van de bevolking in Spanje bedragen 36,30 euro - 12,5% meer dan in 2015. Millennials zijn de belangrijkste nationale bio-consumenten geworden. Hun grotere bewustzijn ten aanzien van gezonder winkelgedrag en consumptie, en hun afzienbare hogere beschikbare inkomen zal de nationale consumptiegegevens positief beïnvloeden.

Het biologische areaal in Spanje is meer dan twee miljoen hectare, waardoor het de grootste in de Europese Unie en de vijfde grootste ter wereld is.

Eén van de belangrijkste obstakels voor de ontwikkeling van de binnenlandse markt is het gebrek aan beschikbaarheid en toegankelijkheid. Dit wordt hoofdzakelijk op twee manieren overwonnen: in de eerste plaats door de groei en ontwikkeling van gespecialiseerde winkels, en in de tweede plaats door de uitbreiding van het bio-assortiment bij grote consumentenbedrijven. Andere marketingkanalen zoals de horeca, directe verkoop en internet zijn ook een aanzienlijk gegroeid.

De laatste tijd hebben verschillende multinationals nieuwe biologische productlijnen geïntroduceerd. Sectorale groei en bovenal groeivooruitzichten blijven de sector aanmoedigen om in te zetten op nieuwe niches die momenteel niet op nationaal niveau worden uitgediept.

Bron: Financialfood.es
Publicatiedatum: