Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alnatura en Bio Company zetten er vol op in volgens Michael Wilde (Eosta)

"WK-actie tomaten slaat aan in Duitsland"

Tholen - Net als de afgelopen EK's en WK's voetbal heeft Eosta weer speciale WK-verpakking gemaakt met de biologische tomaatjes van Frank de Koning uit Brielle in de kleuren van de nationale teams. "Een actie met oranje tomaatjes was dit jaar helaas niet aan de orde vanwege de afwezigheid van het Nederlands Elftal, maar de verpakking zwarte, rode en gele tomaten doen het in Duitsland erg goed. Onze klanten Alnatura en Bio Company zetten er vol op in", vertelt duurzaamheidsmanager Michaël Wilde.



"Frank de Koning heeft wel zeventien verschillende tomatensoorten staan, dus we kunnen altijd een beetje spelen met de soorten die we verpakken. We hopen daarom nu maar dat Duitsland lang in het toernooi blijft. Al zouden we met deze kleuren altijd nog over kunnen schakelen op een Belgische klant. Zweden is voor ons een erg belangrijke markt, maar blauwe tomaatjes hebben we helaas nog niet", lacht Michaël. De actie loopt als een trein. "We verkopen aanzienlijk meer tomaten. Ik had verwacht dat bioconsumenten daar iets minder gevoelig voor waren, maar blijkbaar is men ook buiten Nederland tijdens voetbalkampioenschappen zo gek als een deur."



Nieuw dit jaar is dat de dat de verpakking is gemaakt van suikerriet en de folie van bio-plastic. "Het afgelopen jaar is er een enorme tegenbeweging tegen het gebruik van de plastic verpakkingen op gang gekomen. Daarom ben ik blij dat we daar ook met deze verpakkingen een duurzaam antwoord op hebben, passend bij de gedachte van biologische teelt", aldus Michaël. Van de WK-actie zijn de Duitse biologische consumenten in elk geval gecharmeerd."


Voor meer informatie:
Michaël Wilde
Eosta
Transportweg 7
Tel: +31 180 635563
Michael.Wilde@eosta.com
www.eosta.com