Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Waardering rundvlees vooral bepaald door smaak, malsheid en kleur

Iers rundvlees in trek

Waardering voor rundvlees wordt vooral bepaald door smaak, malsheid en kleur
De waardering van consumenten voor rundvlees wordt met name bepaald door de smaak, de malsheid en de kleur. Dat blijkt uit onderzoek van GfK onder meer dan duizend Nederlandse rundvleeseters van 18 jaar en ouder in opdracht van de Ierse voedingsmiddelenorganisatie Bord Bia/Irish Food Board.

Als het om duurzaam rundvlees gaat, denken consumenten aan dierenwelzijn, gebruik van minder antibiotica, minder megastallen, een kleine impact op het milieu, biologisch, lokaal geproduceerd, voldoende ruimte, de mogelijkheid voor runderen om naar buiten te gaan, goede voeding en vee dat goed behandeld wordt.

Nederland en Ierland hebben onder Nederlandse consumenten het beste imago als rundvlees producerend land. Nederlandse consumenten, die voor rundvlees uit Ierland kiezen, associƫren dit met 'buitenleven', 'weilanden' en 'veel ruimte'. Daarnaast scoort Ierland goed op het gebied van dierenwelzijn en duurzaamheid.

Klik hier voor het hele artikel op Meat&Co.

Bron: Meat&Co via FoodHolland
Publicatiedatum: