Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Australisch merk lanceert veganistische boter

Een nieuw veganistisch bedrijf, Funky Fields, heeft zijn debuut product gelanceerd in winkels door heel Australië. 

Funky Fields biedt producten voor de groeiende veganistische, biologische en ethische markt. Het eerste product dat het bedrijf op de markt brengt, heet Organic Speadable - een plantaardige boter. Funky Fields wil met zijn producten de zuivelindustrie hervormen door te stellen dat zuivel niet van dieren hoeft te komen. 

"Sommige voedingsmiddelen zijn gewoon niet hetzelfde zonder boter. Met dit in gedachten hebben we een alternatief ontwikkeld voor mensen die zuivelvrij, glutenvrij, natuurlijk, ethisch en biologisch willen eten en toch bij hun lokale supermarkt terecht willen kunnen," zegt directeur Peter Jones in een verklaring. "Onze Organic Spreadable is geschikt om mee te bakken, koken, op brood te smeren en zelfs om te smelten over een maiskolfje. We gebruiken een internationaal erkende innovatie om dezelfde heerlijke botersmaak te behouden waar Australiërs zo van houden, maar dan zonder zuivel - zoals het hoort te zijn." 

De Organic Spreadable bestaat uit natuurlijke plantaardige ingrediënten, waaronder amandel, kokosnoot, shea en koolzaad. De boter is niet alleen ontwikkeld voor veganisten, maar ook voor mensen die lactose intolerant zijn of om andere redenen zuivel moeten vermijden. 

Het volgende doel van Funky Fields is om een product genaamd Minced op de markt te brengen. Dit is een veganistisch 'vlees' product dat dezelfde structuur en hetzelfde proteïne gehalte heeft als dierlijk vlees. Alle ingrediënten komen van ethische bronnen en creëren flink minder uitstoot van CO2 in vergelijking met traditionele dierlijke producten. "Good food for the planet, great for the soul," zo leest een persbericht van het bedrijf. 

Veganistische voeding wint snel aan populariteit in Australië volgens recent onderzoek. Vorig jaar kochten Australiërs voor meer dan €129 miljoen aan plantaardige melk, terwijl wijnmakers op het continent veganistische labeling als uitstekend 'selling point' zien.

Bron: Live Kindly (Nadia Murray-Ragg)
Publicatiedatum: