Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Leren ook om inzicht te krijgen in je klanten"

Deelnemers enthousiast over productcursus voor de speciaalzaak

De productcursus is nog maar net begonnen als deelnemers alweer enthousiast in de groep vertellen over welke situaties ze de afgelopen week hebben meegemaakt waarbij ze de kennis, die ze in de vorige productcursus hebben opgedaan, konden gebruiken. Christianne de Kort, medewerker kwaliteit en voorlichting bij Natudis, en Anita Groenendijk, formule adviseur bij Natudis, luisteren er aandachtig naar. Dat is nou precies het doel van de cursus: kennis over producten opdoen om vervolgens de klant beter te woord te staan en uit kunnen leggen waarom de producten in de natuurvoedingswinkel zo bijzonder zijn.

Samenwerking vers en DKW

Christianne: "Het leuke is dat we samen in de cursus het gehele assortiment van de natuurvoedingswinkel aan bod laten komen. Van rauwmelkse kefir tot sojadrank en van vers brood tot glutenvrije producten. We hadden er ook voor kunnen kiezen om alleen ons DKW-assortiment te behandelen, maar op deze manier kun je van de speciaalzaak ook echt een kenniszaak maken. Daarvoor werken we samen met Kroon. Zo heeft Emile Meuldijk in de cursus vol passie verteld over de kazen van Kroon. Naast dat we vertellen over producten laten we de producten natuurlijk ook proeven. Onze receptioniste vertelde me laatst dat het haar opvalt dat de cursisten zo vrolijk binnen komen. Je kunt zien dat ze er echt zin in hebben om weer een dagje cursus te volgen."


Anita en Christianne.

Meer dan alleen productkennis

Hoe breng je die kennis over naar je klanten? En hoe kun je er voor zorgen dat je de speciaalzaak een eigen karakter geeft? Anita: "Naast kennis over producten leren we ook om inzicht te krijgen in je klanten, wat je wilt uitstralen als winkel en hoe je vervolgens in kleine stapjes verbeteringen kunt aanbrengen in je winkel. Natudis geeft de formule immers vrij veel vrijheid om de winkel naar eigen inzichten in te richten. Van die vrijheid maken we dankbaar gebruik in de cursus om het persoonlijke karakter van iedere onderneming nog meer vorm te kunnen geven. De uitwisseling tussen de cursisten die uit hele verschillende natuurvoedingswinkels komen is ook een waardevol onderdeel. Er is veel herkenning en tegelijkertijd verruimt het de blik en ontstaan er nieuwe ideeën."

De cursus is beschikbaar voor alle klanten van Natudis en zal in het najaar worden herhaald.

Voor meer informatie: voorlichting@natudis.nl

Over Natudis

Natudis is de grootste distributeur van biologische (-dynamische) en reformproducten in de Benelux. Al meer dan 35 jaar zet de groothandel zich in voor gezonde voeding, een gezonde levensstijl en een duurzame wijze van ondernemen. Het bedrijf in Harderwijk is de meest complete groothandel van de Natuur en voert een aantal eigen merken zoals Ekoland en LunaeTerra. De franchiseformule Natuurwinkel is ook onderdeel van Natudis en heeft op dit moment bijna 30 winkels door het hele land. 
Publicatiedatum: