Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland neemt afscheid van de plastic tas

Volgens een onderzoek van het Deutsches Verpackungsinsitut is de tijd van de plastic tas voorbij: meer dan 80% van de Duitse consumenten neemt zijn eigen boodschappentassen mee naar de winkel. Hierdoor worden er amper nog plastic tassen aangeschaft tijdens het winkelen. Slechts 4,5 procent koopt nog wel eens een plastic tas in de winkel. De jongere generatie doet hier echter nog niet aan mee. Volgens de studie gebruiken consumenten jonger dan 24 jaar vaker plastic tassen. Het aandeel in de leeftijdsgroep 18-24 is met 11,4 procent bijna driemaal zo hoog als de rest van de bevolking (3,55 procent). De leeftijdsgroep ouder dan 55 wordt in de studie benoemd tot de pionier, met 91,8 procent die hun eigen tassen meebrengt. Uit de studie blijkt dat er een trend gaande is richting bewust winkelen en het verminderen van afval.

Verdere resultaten

Consumenten zijn tegen verpakkingsafval in de natuur: bijna 60% ziet de sleutel in meer persoonlijke verantwoordelijkheid en burgerbetrokkenheid. De geïnterviewden pleiten verder voor een verbod op de invoer van plastic afval uit China en meer plastic recycling in hun eigen land. Zelfs als de besparing van verpakkingen - althans wat het gebruik van plastic zakken betreft - en 'winkelen zonder verpakking' trendy zijn, laat het onderzoek zien dat slechts iets minder dan 30% van de mensen bulkgoederen verkiest tijdens het winkelen.

De resultaten zijn afkomstig van een onderzoek met 1015 deelnemers, uitgevoerd door TNS-infratest in opdracht van het German Packaging Institute (DVI).

Bron: Organic-Market.info
Publicatiedatum: