Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Merk wil rebelse karakter weer gaan tonen

"Ecover heeft te veel ingezet op lichtgroene consument"

Ecover komt met een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. Hiermee wil het merk groei realiseren in categorieën die onder druk staan. Steven Van Den Ouweland, 'head of marketing' bij People Against Dirty, het bedrijf boven het merk Ecover, erkent dat ze in de voorbije jaren iets te veel ingezet hebben op de 'lichtgroene consument'. "Ecover werd meer mainstream en verloor zo een beetje van zijn pioniersgeest van zijn rebelse karakter uit de beginperiode", aldus Steven. Hij geeft aan dat Ecover nu opnieuw aansluiting zoekt bij dat rebelse karakter van toen. Ook is de marketeer van mening dat Ecover na de overname door SC Johnson zijn eigenheid heeft kunnen behouden. De nieuwe afwasmiddelfles die gemaakt is van 100% gerecycleerd plastic én 100% recycleerbaar is, is volgens het merk een 'Clean World Revolution'.

Klik hier
voor het volledige artikel.

Bron: Retail Detail

Publicatiedatum: