Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Bio-varianten maken het gangbare zuivelmerken lastig"

Uit de top 100 van best verkopende A-merken in Nederland (IRI) blijkt dat zuivelmerken het moeilijk hebben in de Nederlandse supermarkten. Ze lijken niet aan te kunnen haken bij de groei die andere A-merken doormaken. Dit is onder meer te zien aan het feit dat Campina voorbijgestreefd is door Coca-Cola. Dit zou volgens Nieuwe Oogst onder meer komen door het feit dat de gangbare producten van Campina steeds meer concurrentie van de biologische varianten hebben. Zo haalde Arla vorig jaar een omzet van 50,5 miljoen euro (groei van 28,1%). Nieuwe Oogst concludeert ook dat de naam Boerenland onvoldoende werkte bij de natuurbewuste klant en dat het concern daarom de nieuwe naam Campina Biologisch geïntroduceerd heeft (zie dit Biojournaal-artikel).

Klik hier voor het complete artikel.

Bron: Nieuwe Oogst


Publicatiedatum: