Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Kindermaaltijden Jamie Oliver bevatten meer calorieŽn en vet dan fastfood

Op dit moment leidt Jamie Oliver een campagne om kinderen niet langer bloot te stellen aan reclames voor junkfood op tv. Maar sommige kindermaaltijden bij een van Jamie Oliver's restaurantketens bevatten meer calorieŽn, vet en suiker dan vergelijkbare gerechten bij een van de grootste fastfood ketens, zo meldt FEMAIL. Een burger met zoete aardappel friet en salade die bij Jamie's Italian restaurants wordt geserveerd bevat bijvoorbeeld tot wel 452 calorieŽn, 18 gram vet en 18 gram suiker. Een Burger King Kids Hamburger - die ook beschikbaar zijn met 'friet' van appelschijfjes - bevat echter 250 calorieŽn, 6 gram suiker en 9 gram vet. 

Het artikel van FEMAIL komt slechts een week nadat Jamie Oliver Burger King en Pizza Hut op Twitter gevraagd heeft om hun reclames alleen na 21.00 's avonds te gaan vertonen. 

Een woordvoerder van Jamie Oliver heeft laten weten dat het kindermenu van Jamie's Italian al zes jaar op rij een Soil Association award voor het gezondste menu in de winkelstraten heeft gewonnen en op de website staat dat "ten minste 30%" van het menu bestaat uit "heerlijke, gezonde opties". Over de kindermaaltijden melden ze: "Iedere maaltijd is compleet gebalanceerd en bevat alle voedselgroepen die opgroeiende kinderen nodig hebben. Ze bevatten in ieder geval 2 van de 5 aanbevolen porties groenten en fruit per dag." 

Beroemdheden als Amanda Holden, Claudia Schiffer en Richard Branson steunen Jamie's #AdEnough campagne. Op zijn blog schrijft Jamie: "Kinderen worden dag in dag uit bestookt met reclames voor voeding en dranken die veel ongezonde vetten, suiker en zout bevatten. Deze reclames zijn overal: online, op televisie, in de straten en in het openbaar vervoer. Het wordt tijd dat we de gezondheid van kinderen voorop zetten. Ik vraag de overheid om reclames voor fastfood pas na 21.00 uur 's avonds toe te staan en om controles in te stellen voor welke advertenties kinderen online, in de straat en in het openbaar vervoer zien."  

Bron: Newstalk ZB

Publicatiedatum: 8-5-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-8-2018 'Oudhollands' meets 'biologisch modern' in De Oude Pastorie
15-8-2018 Foodtruck Viva Vega: "zoveel mogelijk biologisch"
14-8-2018 "We ondernemen voor 80 procent duurzaam en biologisch"
10-8-2018 Pop-up-restaurant midden in het weiland
8-8-2018 Belgische profvoetballer raakt overtuigd van bio-voeding
6-8-2018 Doorstart voor voor bio-fastserviceconcept The Barn
6-8-2018 Biologische saladebar SLA geopend in Rotterdam
6-8-2018 Nu ook biologische koffiekoekjes voor de horeca
20-7-2018 Daktuin voor het EKO-gecertificeerde Hotel Court Garden
18-7-2018 "De gangbare sector ziet bio als een niche, terwijl dat het niet is."
17-7-2018 Trendtour door Gent in teken van bio en duurzaamheid
13-7-2018 Op deze 24 terrassen eet en drink je biologisch en duurzaam
12-7-2018 "Met BioPizza gaan we het liefst voor 100% biologisch"
9-7-2018 Nieuwkomer in 'fastfoodland': Soil of Amsterdam
9-7-2018 Stichting EKO-keurmerk en Bionext betrokken bij Project Empowering Public Food Procurement
5-7-2018 Best gewaardeerde Out of Home Formules 2018 bekendgemaakt
3-7-2018 Streek- en bio-producten in de schijnwerkpers op CuliFair Goes
3-7-2018 "BD-minigroenten geven onze horecaklanten nieuwe opties"
3-7-2018 Een surfschool met bio-cafť zonder eigenaar
25-6-2018 Finalisten van de Gaia Green Awards bekend

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *