Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Kindermaaltijden Jamie Oliver bevatten meer calorieŽn en vet dan fastfood

Op dit moment leidt Jamie Oliver een campagne om kinderen niet langer bloot te stellen aan reclames voor junkfood op tv. Maar sommige kindermaaltijden bij een van Jamie Oliver's restaurantketens bevatten meer calorieŽn, vet en suiker dan vergelijkbare gerechten bij een van de grootste fastfood ketens, zo meldt FEMAIL. Een burger met zoete aardappel friet en salade die bij Jamie's Italian restaurants wordt geserveerd bevat bijvoorbeeld tot wel 452 calorieŽn, 18 gram vet en 18 gram suiker. Een Burger King Kids Hamburger - die ook beschikbaar zijn met 'friet' van appelschijfjes - bevat echter 250 calorieŽn, 6 gram suiker en 9 gram vet. 

Het artikel van FEMAIL komt slechts een week nadat Jamie Oliver Burger King en Pizza Hut op Twitter gevraagd heeft om hun reclames alleen na 21.00 's avonds te gaan vertonen. 

Een woordvoerder van Jamie Oliver heeft laten weten dat het kindermenu van Jamie's Italian al zes jaar op rij een Soil Association award voor het gezondste menu in de winkelstraten heeft gewonnen en op de website staat dat "ten minste 30%" van het menu bestaat uit "heerlijke, gezonde opties". Over de kindermaaltijden melden ze: "Iedere maaltijd is compleet gebalanceerd en bevat alle voedselgroepen die opgroeiende kinderen nodig hebben. Ze bevatten in ieder geval 2 van de 5 aanbevolen porties groenten en fruit per dag." 

Beroemdheden als Amanda Holden, Claudia Schiffer en Richard Branson steunen Jamie's #AdEnough campagne. Op zijn blog schrijft Jamie: "Kinderen worden dag in dag uit bestookt met reclames voor voeding en dranken die veel ongezonde vetten, suiker en zout bevatten. Deze reclames zijn overal: online, op televisie, in de straten en in het openbaar vervoer. Het wordt tijd dat we de gezondheid van kinderen voorop zetten. Ik vraag de overheid om reclames voor fastfood pas na 21.00 uur 's avonds toe te staan en om controles in te stellen voor welke advertenties kinderen online, in de straat en in het openbaar vervoer zien."  

Bron: Newstalk ZB

Publicatiedatum: 8-5-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-5-2018 Eerste No Waste menu door Nederlandse cateraar
9-5-2018 EKO-certificaat zilver voor Mr. & Mrs. Watson
7-5-2018 "Werken volgens 'no waste'-principe houdt me scherp"
7-5-2018 3x vegetarisch en vegan eten in Londen
3-5-2018 Museumrestaurant Schokland vernieuwd
3-5-2018 Biologisch Patatje Vrede en een bijzondere familiegeschiedenis
3-5-2018 Restaurant Water en Brood gaat weer open
2-5-2018 Bartrends: biologische groentencocktails
1-5-2018 Vriendinnen gaan los in de keuken met biologisch fingerfood
30-4-2018 Folder wijst toeristen op bio-adressen in Gouda
26-4-2018 "Nu serveren we geen voer meer maar voeding"
24-4-2018 Genomineerden Gaia Green Awards 2018 bekendgemaakt
23-4-2018 Klanten op excursie met jubilerend BD-Totaal
17-4-2018 Hoe organiseer je een eco-bruiloft?
16-4-2018 "Gaan wekelijks voor bio-zuivel naar de boerderij in Wilp"
13-4-2018 'Het leven is mooi' gekoppeld aan biologisch bewust eten op z'n Italiaans
12-4-2018 Nice & Nuts nu ook in kiloverpakkingen bij BD-Totaal
11-4-2018 EXKi heeft vierde filiaal in Nederland geopend
6-4-2018 'De tuin van de smid' viert jubileum tijdens verbouwing
3-4-2018 Dapp Frietwinkel nu ook in Leiden

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *