Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frankrijk: Léa Nature gaat €100 miljoen investeren

Het Franse Léa Nature heeft aangekondigd dat ze €100 miljoen gaan investeren, vooral in de vergroting van hun productiefaciliteiten. Onder Léa Nature vallen onder andere de merken Jardin Bio, Carte Nature, le Pain des Fleurs, Floressance en Mamie Bio. Ze hebben 11 locaties voor de productie van biologische voeding, 2 biologische cosmetica fabrieken en drie internationale faciliteiten. 80% van hun producten worden in Frankrijk gemaakt en het bedrijf heeft 1300 mensen in dienst. Onder hun vele producten vallen pepermunt uit Pays de la Loire, die perfect is voor gebruik in kruidenthee en groene linzen uit Poitou-Charentes, die gebruikt worden in kant-en-klare maaltijden.

Het laatste jaar is de markt in Frankrijk met 15% gegroeid en heeft deze een waarde van €8 miljard bereikt. De verwachting is dat de markt over twee jaar €12 miljard waard zal zijn en in 2025 maar liefst €20 miljard. De laatste jaren zijn daarnaast 70 nieuwe biologische merken gelanceerd. Grote merken als Bjorg en Léa Nature behoorden tot de eerste bio-merken in grote supermarkten.
Publicatiedatum: