Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Handled with Care'

Cal-Organic lanceert consumentencampagne

Het Amerikaanse Cal-Organic Farms, een pionier op het gebied van de biologische teelt, heeft deze week een innovatieve marketingcampagne gelanceerd om de kloof tussen biologische consumenten en telers te dichten.

Cal-Organic is een dochteronderneming Grimmway Farms, de grootste wortelproducent ter wereld. De campagne, genaamd 'Handled with Care,' is ontworpen om bewustzijn van het Cal-Organic merk te creëren onder gezondheidsbewuste consumenten. Dit is de eerste direct op de consument gerichte marketingcampagne van het bedrijf.


Het idee voor de campagne ontstond een jaar geleden toen het Cal-Organic onderzoek deed naar biologische consumenten. Het doel was om te de mindset van biologische consumenten te begrijpen.

"We weten dat de eisen van de consumenten continu veranderen," vertelt Kellen Stailey, vicevoorzitter Marketing bij Grimmway Farms. "Nadat we onderzoek hadden gedaan naar de wensen van de consument, vonden we het een goed moment om ons bedrijfsverhaal te vertellen.

"Toen we begonnen in de biologische sector, wisten we al dat biologische consumenten vaak keuzes maken uit emotionele overwegingen. Wat we niet wisten, is in welke mate merknamen al een rol spelen bij deze overwegingen. Toen we naar de verschillende data keken, realiseerden we dat de ideeën van biologische consumenten over versproducten veranderen en dat wij hierin moesten mee veranderen."

"De basis van de 'Handles with Care' campagne is onze samenwerking met het voedingsmedia netwerk Tastemade. Dit mediaplatform bestaat al acht jaar en is uitgegroeid tot een leider op de markt met maandelijks meer dan 2 miljard bezichtigingen. Het platform is vooral populair onder millennials en Generation Z. 

"We zien dat er steeds meer nadruk wordt gelegd op merkbekendheid. Mensen mogen producten proberen om zo klantloyaliteit op te bouwen binnen het versproducten segment. En dit is logisch. Er is nog steeds wat onduidelijkheid onder consumenten wat 'biologisch' nu precies inhoudt en waarom het zo belangrijk is. Dit is wat we wilden bespreken in onze dialoog met consumenten," vertelt Eric Proffitt, senior vicevoorzitter Sales en Marketing bij Grimmway Farms. 

"Na uitvoerig onderzoek kwamen we tot de conclusie dat Tastemade perfect bij ons zou passen. Hun publiek bestaat namelijk uit de jonge consumenten, die de komende jaren de drijvende kracht achter nieuwe trends zullen zijn. We zijn als bedrijf geen massa-adverteerders. We willen onze boodschap overbrengen op een plek waar mensen al over voeding praten en op zoek zijn naar inspiratie." 

Bron: Perishable News
Publicatiedatum: