Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dutch Graphic Group verhuist naar nieuwe locatie Fresh Park Venlo

"2018 wordt het jaar van de landelijke doorbraak"

Tholen - Nino Venezia begon zijn carrière als hoofd van de postkamer/drukkerij van Veiling ZON. In 2000 koos hij het vrije ondernemerschap en in de loop der jaren werd Graphic & Mail een begrip in de AGF-sector op het gebied van van etiketten, labels, steekkaarten, tangetiketten et cetera. Met de naamsverandering naar Dutch Graphic Group onderstreepte de ondernemer vorig jaar zijn ambities. "2018 wordt het jaar van de landelijke doorbraak."

De Dutch Graphic Group kan met recht een familiebedrijf worden genoemd. Naast zijn vrouw Anita werken ook de twee zonen Gino en Enzo in de onderneming. De 55-jarige Nino heeft het besluit genomen om dit jaar al de aandelen aan zijn zonen over te dragen. "Ik werk nu veertig jaar, waarvan ik wel kan zeggen dat ik er dertig jaar in twee ploegen heb gedraaid. Mijn gezondheid is niet optimaal en daarom wil ik langzaam terugtreden uit de zaak. Straks mogen de jongens het gaan doen. Maar ik blijf zeker de komende jaren nog bij de grote accounts betrokken en wil me vooral in gaan zetten voor het aanjagen van nieuwe projecten." 


Nieuw kantoor 

Rustiger zal het de komende maanden dan ook zeker niet worden, want Dutch Graphic Group heeft een pand gehuurd op het Fresh Park-terrein van 2.600 m2, waar de activiteiten van de vestigingen in Venlo en Blerick vanaf de zomer zullen worden gecentreerd. "Ik zie ernaar uit om vanuit één locatie te werken, daarmee kunnen we een verdere efficiencyslag maken. Die deal is tot stand gekomen dankzij de uitstekende samenwerking met Fresh Park Venlo, een compliment aan Lizbeth van den Boogaart en Ingrid Henderickx is daarbij zeker op zijn plaats. Die verhuizing wordt nog een hele uitdaging, want de productie moet natuurlijk doorgaan, maar ook dat kunstje gaan we weer flikken."


LED-drukpers

Dutch Graphic Group gaat met zijn tijd mee en plaatste vorig jaar de allernieuwste op LED-technologie gebaseerde drukpers, de eerste geplaatste in de Benelux. Deze Mark Andy P5-drukpers werkt ozon-neutraal en de inkt is 'food-approved'. De investering heeft de ondernemer geen windeieren gelegd, want al in juli werd de tweede LED-drukpers geplaatst. Afgelopen jaar volgde een robot voor het maken van blanco etiketten."Onze capaciteit is hiermee fors toegenomen, maar onze omzet ook. Na jaren van 30-40% groei, verwacht ik dat we dit jaar onze omzet verdubbelen", vertelt Nino. 

"In het Hollandse seizoen hebben we het gigantisch druk. Een aantal maanden per jaar is dat wat minder en daarom zoeken we voor de toekomst ook nadrukkelijk invulling voor de wintermaanden buiten de AGF-sector. We hebben nooit een account manager gehad, maar willen in de toekomst wel wat actiever nieuwe markten gaan benaderen. Ook zullen we vanaf juli /augustus beschikken over een digitale machine om etiketten snel en in kleine oplage te kunnen leveren, want hier is juist de levertijd erg belangrijk. We zullen steeds vaker zorgen dat onze naam valt als het gaat om een goed product voor een goed prijs en wat net zo belangrijk is een snelle levertijd daar waar dit gewenst is."


Daarbij zal de ondernemer de AGF-sector nooit uit het oog verliezen. "Hierin zijn we groot geworden en willen we nog groter worden. Alles in deze sector draait om tijd en met onze levertijden kunnen we ons onderscheiden. Iedereen weet dat bijvoorbeeld in april/mei het aardbeienseizoen losbarst en toch worden de topkaarten elk jaar weer laat in het voorjaar besteld. Dankzij onze grote voorraad en flexibele instelling, kunnen we sneller leveren dan wie ook. Ons kapitaal zit in het materiaal. Daardoor kunnen klanten binnen drie dagen hun etiketten krijgen mocht dit nodig zijn . Ook de sleeves zijn een opkomende trend. Deze kartonnen hoesjes als omslag van maaltijdpakketten zijn echt booming. We leveren aan Duitse retailers miljoenen van deze sleeves. Onze rol wordt ook steeds meer adviserend, in die zin zijn we steeds meer een dienstverlener aan het worden."

Voor meer informatie:

Nino Venezia
Dutch graphic group
Venrayseweg 114
5928 RH Venlo
T. +31 (0)77 - 399 96 40
F. +31 (0)77 - 399 96 49
nino@dutchgraphicgroup.com
www.dutchgraphicgroup.com