Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Weleda: Wereldwijde omzet met 4,2% toegenomen
Volgens Weleda, de producent van biologische cosmetica en natuurlijke verzorgingsproducten, bedroeg hun verkoop in 2017 ongeveer 401 miljoen euro in vergelijking met 390 miljoen euro in 2016. Internationalisatie is de belangrijkste reden voor deze groei, zegt het bedrijf.
De omzet van Weleda steeg wereldwijd met 4,2% tot ongeveer 292 miljoen euro. Terwijl de verkoop op de markten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland met slechts 1,4% toenamen, steeg de verkoop in onder andere de VS met 7,5%. Volgens een persbericht heeft Weleda's uitgebreide deodorant lijn vooral bijgedragen aan de groei van nieuwe Weleda producten. Op het gebied van natuurlijke verzorgingsmiddelen bedroeg de verkoop ongeveer 109 miljoen euro, slechts een klein verschil met het jaar ervoor.
De netto financiële activa van het biologische cosmetica bedrijf bedroeg aan het eind van 2017 ongeveer 47 miljoen euro, en heeft dus een flinke groei doorgemaakt (2016: 43 miljoen euro). Voor het komende jaar verwacht Weleda een groei van in de enkele cijfers in het natuurlijke cosmetica segment, en een stabiele verkoop van farmaceutica. Volgens het bedrijf zijn de VS, West-Europa en Zuid-Amerika de belangrijkste groeiregio's.
Andere prijzen voor een duurzame bedrijfsvoering
Ook in 2017 heeft Weleda verschillende prijzen gewonnen voor hun duurzame bedrijfsvoering. Naast de CSR Prize van de Duitse overheid als erkenning van hun duurzame leveringsketen, heeft het bedrijf ook de Global Responsible Business Award en de Green Brand Seal (Duitsland) ontvangen voor hun duurzame management. In een enquête onder 11.500 Duitse consumenten die uit 250 merken hun favoriet moesten kiezen stond Weleda bovendien op nummer 29.