Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Foekje van Dijk, Berrico FoodCompany:

"Hennepzaad is de nieuwe plantaardige proteïnebron"

Tholen - Biologisch henneppoeder met 60% of zelfs 70% eiwitten en hennepzaad zijn nieuwkomers in het assortiment van Berrico FoodCompany. "Dit zaad heeft een nootachtige smaak, maar zonder de allergenen van noten. Er is grote vraag bij vele consumentengroepen naar plantaardige eiwitten. Het hennepzaad is hiervoor uitermate geschikt en heeft dus ook nog eens een aangename smaak. Hennepzaad bevat naast de proteïnen, ook omega 3 en 6", vertelt Foekje van Dijk.



Het in Lelystad gevestigde bedrijf beschikt volgens Foekje over de juiste contacten in China. Rosita Chang, onze directeur inkoop en kwaliteit, spreekt de taal en bezoekt het land regelmatig. Berrico beheert de verticale keten en levert enkel van producerende bedrijven met eigen velden, waar ze dus de volledige controle over hebben. Onze producent is volledig toegewijd aan het vervaardigen van hennepproducten, waardoor er geen gevaar is van kruisbesmetting. Mede door onze ingebrachte samenwerking en consultancy zijn ze nu BRC gecertificeerd. Hierdoor hebben we de volledig transparante keten 'from field to fork' in handen en garanderen we de uitstekende kwaliteit van deze producten. We staan bij Berrico voor lange termijn relaties met onze leveranciers en hebben naast de productieprocessen ook oog voor thema's als duurzaamheid en corporate social responsibility."

Foekje geeft aan dat de zadenlijn over het algemeen ook echt aan het groeien is. "Er is bijvoorbeeld veel vraag naar lijnzaad en chiazaad blijft ook populair. Vanaf 2019 hebben we ook biologische zonnebloempitten en pompoenpitten in ons assortiment. Met al onze producten willen we bijdragen aan een volwaardig voedingspatroon en wat dat betreft leven we in een geweldig tijd. We denken graag met onze klanten mee over nieuwe mixen en concepten, want er zijn veel ontwikkelingen gaande."

Voor meer informatie:

Roy Oostweegel (Sales Manager Benelux)
Berrico FoodCompany B.V.
Dokweg 1
8243 PT Lelystad
0320 266055
roy@berricofood.com
www.berricofood.com