Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kraft Heinz zoekt kleine, opkomende biologische voedingsmerken

Het Amerikaanse voedingsbedrijf Kraft Heinz wil een lanceerplatform worden voor biologische, natuurlijke en premium voedingsmerken.

Het bedrijf zei dat het een nieuw bedrijf gaat oprichten, genaamd Springboard Brands, dat zich gaat richten op het vinden en ontwikkelen van deze voedingsmerken, die volgens Heinz "de nieuwe generatie van voeding" zullen worden. 

"We willen steun en samenwerking bieden aan teams, die de toekomst van onze industrie zullen vormen," zegt de directeur van Springboard Brands in een verklaring. "We zijn actief op zoek naar opkomende, authentieke merken die uit kunnen breiden naar nieuwe categorieën en willen een netwerk van oprichters opbouwen om de toekomst van voeding en dranken vorm te geven.

Kraft Heinz is op zoek naar opkomende natuurlijke en biologische merken in een tijd waarin sommige van deze bedrijven zich verlaten voelen door Whole Foods. Whole Foods was lange tijd hét lanceerplatform voor nieuwe spelers in de industrie, maar sommige leveranciers zeggen dat dit niet langer het geval is door nieuwe taksen en beleidsregels die Whole Foods heeft ingevoerd. Een verkoper noemt deze maatregelen "misbruik" in een interview met Business Insider.

Springboard zal zich richten op vier "pilaren" die volgens het bedrijf de toekomst van voeding zullen beïnvloeden: natuurlijk en biologisch, specialistisch en handwerk, gezondheid en prestaties en experimentele merken.

De natuurlijke en biologische producten, die het bedrijf zoekt, zouden aan de volgende omschrijving kunnen voldoen: "gecertificeerd biologisch, plantaardige proteïnen, lokaal ingekocht, 'farm-to-table" en "voedzame superfoods," zo staat op de website van Springboard.

Kraft Heinz start Springboard met een programma die geselecteerde opkomende merken uitnodigt om naar Chicago te komen voor een 16-weeks durende cursus met het doel om de bedrijven te laten groeien.

Springboard nodigt Amerikaanse bedrijven uit om zich tot 5 april in te schrijven voor het programma op voorwaarde dat ze voldoen aan de criteria (de vier "pilaren"), en voor minder dan $10 miljoen (€8,1 miljoen) aan goederen hebben verkocht.

Merken die geselecteerd worden om naar Chicago te komen, komen in aanmerking voor financiële steun en krijgen informatie over hoe ze extra financiering kunnen krijgen, zegt het bedrijf.

Het programma biedt deelnemers een inspirerende werkomgeving en waardevolle bronnen zoals werkplekken, de nieuwste testsystemen en commerciële keukens bij het Kraft Heinz Innovation Center in Glenview, Illinois," zegt Springboard. "Iedere deelnemer zal kunnen leren van de uitstekende management vaardigheden, wereldwijde bedrijfsvoering en uitgebreide voedingsveiligheid en kwaliteitsmogelijkheden van het Kraft Heinz Company."

Bron: Business Insider (Hayley Peterson)
Publicatiedatum: