Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
22 en 23 april, Londen

Natural & Organic Products Europe showt beste 'clean label' producten

Natural & Organic Products Europe showt beste 'clean label' producten. Of het nu komt door gezondheid, milieu redenen of duurzaamheid, maar de 'clean label' beweging lijkt alleen maar sterker te worden. Retailers en inkopers die voordeel van deze trend willen kunnen terecht bij de Natural & Organic Products Europe show, die dit jaar op 22 en 23 april plaatsvindt in London ExCel.

Volgens Mintel moeten producten voldoen aan een nog groter aantal eisen om consumenten en opkopers tevreden te stellen, omdat de verwachtingen van de clean labels steeds veranderen. De toenemende vraag naar natuurlijke en clean label producten heeft ervoor gezorgd dat de Natural & Organic Products Europe show voorloper blijft in de sector, al sinds de eerste show in 1997. De show staat bekend doordat het de beste gecertificeerde biologische, GGO-vrije, veganistische, vegetarische en duurzame gezondheids- en wellness innovaties van over de hele wereld laat zien. Dit jaar is dan ook geen uitzondering. 

Transparantie en traceerbaarheid

"We denken aan 'clean labels' met onze voeding en willen dat voeding voldoet aan elementen die belangrijk voor ons zijn, zoals biologische certificering, certificering van een derde partij, en andere bewijzen die zorgen voor een volledige traceerbaarheid", zegt Jeffery Brams, de voorzitter van international business and science bij de Garden of Life. Hij legt uit: "Onze consumenten kopen onze producten om hun gezondheid en algehele welzijn te verbeteren. Het is daarom ontzettend belangrijk dat zij zien dat wij minder, simpelere en meer bekende ingrediënten gebruiken dan farmaceutische bedrijven. Onze consumenten verwachten steeds meer dat dit onze definitie van een 'clean label' is en dit verdienen zij ook".

"Wat lokale gezondheidswinkels apart zet is dat zij betekenisvolle relaties met hun klanten aan kunnen gaan door middel van hun professionele en gedreven medewerkers. De beste retailers zien zichzelf als ondersteuners van een goede gezondheid en hun winkels worden hier een goede omgeving voor. Certificeringen zoals biologisch, GGO-vrij, kosher/halal en vegan zorgen ervoor dat consumenten de producten durven te vertrouwen en geven retailers bovendien een uniek voordeel." 

Het onlangs gepubliceerde biologische marktrapport van de Soil Association geeft aan dat de Engelse biologische markt nu in zijn vijfde jaar van groei zit en nu €2,36 miljard waard is. De biologische beauty en wellness sector is nu €69,1 miljoen waard.
Deze sterke groei blijkt ook uit de aanwezige bedrijven bij de Natural & Organic Products Europe. G&G Vitamins, Treat Me Nice UK, Vidya Europe, Motion Nutrition, KIKIHealth, Lifeplan Products, Living Planet, Garden of Life, en Pukka Herbs zijn slechts enkele van de gecertificeerde biologische merken die aanwezig zijn. 

Clean-label innovaties

Gezondheid en wellness exposanten als Wild Nutrition, A.Vogel, Coyne Healthcare, BioCare,Natures Aid, Terranova, The Naked Pharmacy, Wiley’s Finest, en ViridianNutrition zullen ook hun nieuwste producten promoten tijdens de show. Naast de gecertificeerde gezondheidsproducten die worden gepresenteerd, zijn er bij de show ook veel duurzame, vrij van gezondheids- en wellness, merken aanwezig die hun debuut maken op het evenement. 

Om de huidige lijst van exposanten te bekijken, kijk op www.naturalproducts.co.uk/exhibitor-list

Bron: Mintel
Publicatiedatum: